مخالفت قوه‌قضاییه با حضور ناجا برای جمع‌آوری این کودکان

دسته: حقوق و اجتماع
بدون دیدگاه
چهارشنبه - ۱۷ آذر ۱۳۹۵


مخالفت قوه‌قضاییه با حضور ناجا برای جمع‌آوری این کودکان

جمعآوری 3000 کودک متکدی

مخالفت قوهقضاییه با حضور ناجا برای جمعآوری این کودکان

 1002

فرماندار تهران با اشاره به وجود آسیبهای اجتماعی شهر تهران و ظرفیت محدود بهزیستی در این شهرستان، از تلاش برای بهره بیشتر بهزیستی از اعتبارات اجتماعی شهرداری تهران در بودجه سال 96 خبر داد.

عیسی فرهادی، گفت: ظرفیت بهزیستی تهران بسیار ضعیف است، این در حالی است که آسیبهای اجتماعی این شهرستان سرریز آسیبهای اجتماعی کل کشور است. در تهران موضوع متکدیان، معتادان، کودکان کار و مهاجرین مورد توجه جدی قرار گرفته است اما این معضلات سرریز سایر شهرستانها به تهران است.

وی افزود: در چنین شرایطی می‌طلبد همه دستگاهها به بهزیستی کمک کنند؛ فرمانداری تهران نیز پیگیر است که از اعتبارات اجتماعی شهرداری تهران در سال 1396، بهزیستی بتواند بهره بیشتری ببرد؛ البته در حال حاضر نیز شهرداری تهران به بهزیستی خدماتی مانند ارایه وسایل نقلیه و در اختیار گذاشتن مددسراها و همراه سراها ارایه می‌کند.

فرماندار تهران تأکید کرد: نزدیک به 3000 نفر ظرفیت حضور در سامان‌سراها ایجاد شده است که پذیرای افراد کارتن‌خواب است. هم‌چنین دو همراه سرا در مناطق 3 و 6 توسط شهرداری تهران ساخته ‌شده است تا همراهان بیمارانی که از شهرستانها به تهران می‌آیند و امکان رفتن به هتل و مسافرخانه ندارند در این محلها اقامت داشته باشند.

فرهادی با اشاره به کاهش دما و سردی هوا در هفته گذشته افزود: بیش از دو هزار نفر در سامان‌سراها اسکان داده شدند که از این میان 173 نفر از همراهان بیماران بودند که در همراه سراها اسکان داده شدند.

وی تأکید کرد: جمع‌آوری کارتن خوابها توسط شهرداری تهران با استفاده از 20 اتوبوس و 15 ون در سطح شهر تهران انجام می‌شود.

فرماندار تهران در تشریح روند جمع‌آوری متکدیان نیز گفت: حدود 3000 کودک متکدی در سطح شهر تهران در قالب این طرح جمع‌آوری شده‌اند. هم‌چنین تاکنون نزدیک به 100 کودک متکدی جمع‌آوری شده در این طرح به اداره بهزیستی شهرستان تهران تحویل داده شده‌اند. از مجموع کودکان متکدی شناسایی شده، 2000 نفر از اتباع سایر کشورها هستند.

وی افزود: در حالی شاهد وجود این کودکان در شهر تهران هستیم که بهزیستی از ظرفیت کمی برای نگهداری این کودکان برخوردار است به‌طوری‌که در حال حاضر این اداره از ظرفیت نگهداری تنها 200 کودک برخوردار است.

فرهادی با بیان اینکه دستگاه قضایی در خصوص جمع‌آوری کودکان متکدی حساسیت زیادی دارد گفت: قوه قضاییه با بروز هرگونه آسیب در جریان جمع‌آوری کودکان متکدی به‌ویژه حضور نیروی انتظامی در این امر مخالف است البته این قوه برای جمع‌آوری کودکان متکدی در سه منطقه تهران به‌عنوان طرح پایلوت موافقت کرده است.

وی تأکید کرد: در حال حاضر شمار متکدیان بزرگ‌سال شهر تهران به‌شدت کاهش‌یافته و معضل وجود کودکان متکدی در پایتخت به دلایل عنوان‌شده ادامه دارد.

منبع: ایسنا


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۲۵
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *