مخالفت غرب با انرژی هسته‌ای ایران به‌علت مواضع جمهوری اسلامی در قبال فلسطین بود دیدار هیات نمایندگان مجلس تونس با لاریجانی

دسته: غیر حقوقی
بدون دیدگاه
یکشنبه - ۸ اسفند ۱۳۹۵


مخالفت غرب با انرژی هسته‌ای ایران به‌علت مواضع جمهوری اسلامی در قبال فلسطین بود دیدار هیات نمایندگان مجلس تونس با لاریجانی

لاریجانی:

 مخالفت غرب با انرژی هستهای ایران بهعلت مواضع جمهوری اسلامی در قبال فلسطین بود

  دیدار هیات نمایندگان مجلس تونس با لاریجانی

 

 

403749618

 

   رئیس مجلس شورای اسلامی در خصوص فشارهای غرب زمان مذاکرات هستهای گفت: جمهوری اسلامی به علت مواضع در قبال فلسطین فشارهای زیادی از سوی غرب متحمل شد.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در حاشیه برگزاری ششمین کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه مردم فلسطین، در پاسخ به این سؤال که آیا ایران در خصوص ایستادگی سر مسأله فلسطین دچار هزینه شده است، یا خیر گفت: همین‌طور است؛ ما فشارهای زیادی را در این خصوص متحمل شدیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی بر همین اساس به زمان مذاکرات هسته‌ای اشاره کرد و یادآور شد: زمانی در مذاکرات هسته‌ای یکی از رجال غربی مطلبی را به من گفت با این مضمون که چون شما موضع مقاومت در قبال مسأله فلسطین دارید ما در زمینه انرژی هسته‌ای موضع‌گیری علیه شما داریم.

وی در ادامه در خصوص پراکندگی کشورهای اسلامی و قدرت‌یابی اسراییل از این منظر، عنوان کرد: پراکندگی و بحرانهای تروریستی در کشورهای اسلامی باعث شده رژیم صهیونیستی در دخالت در مسأله فلسطین حریص شده و به عامل محرکی برای افزایش و دامن زدن به مسایل داخلی کشورهای مسلمان تبدیل شود چنان‌چه خود سران رژیم صهیونیستی، حمایتها از جبهه النصره را اعلام کردند.

رئیس قوه مقننه در ادامه در خصوص دشمنی غرب با جمهوری اسلامی بعد از وقوع انقلاب، اظهار کرد: البته تمام کشورهای غربی در این موضع‌گیری یک‌جور نیستند ولی کشورهای بزرگ این وضع را دارند.

لاریجانی در خصوص علت آن، تشریح کرد: علت این است که ایران نمی‌خواهد استقلال خود را از دست بدهد و می‌خواهد روی پای خود بایستد لذا غرب می‌گوید انقلاب کردید اما کار ما را انجام دهید و موضع خود نسبت به فلسطین را تغییر دهید، از طرفی هم آنها می‌خواهند در مسایل تکنولوژیک صرفاً مصرف‌کننده باشیم درحالی‌که قصد داریم مستقل باشیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان این‌که جمهوری اسلامی هزینه استقلال سیاسی، فرهنگی و اقتصادی را می‌دهد که البته بی‌فایده نبوده است، خاطرنشان کرد: تحریمها باعث شده خودمان روی تکنولوژیها کار کنیم و حتی اگر تحریمها ضررهای مقطعی برای ما داشت اما فواید طولانی‌مدت هم داشت از این‌رو در مسیر خود مصر هستیم. منبع: ایسنا

 


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۵۴
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *