مخالفت رئیس دفتر نهاد نمایندگی رهبری با حذف آزادی بیان در دانشگاهها

دسته: دانشجوی حقوق
بدون دیدگاه
چهارشنبه - ۴ اسفند ۱۳۹۵


مخالفت رئیس دفتر نهاد نمایندگی رهبری با حذف آزادی بیان در دانشگاهها

مخالفت رئیس دفتر نهاد نمایندگی رهبری با حذف آزادی بیان در دانشگاهها

 

 

119740438

رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها گفت: دانشگاهها با حذف آزادی بیان به محیط اداری رخوت گرفته تبدیل میشوند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد محمدیان در آیین تودیع و معارفه مسؤول نهاد رهبری دانشگاه بوعلی سینا، با بیان این‌که این دانشگاه، جزء 10 دانشگاه جامع کشور در زمینه‌ فعالیتهای علمی و پژوهشی است، افزود: دانشگاههای استان همدان در زمینه فعالیتهای نهاد رهبری نیز در طول ادوار مختلف خوش درخشیده‌ است.

وی یادآور شد: متأسفانه جایگاه دانشگاه به‌عنوان یکی از واقعیتهای مهم کشور و نظام در کشور ایران، آن‌گونه که باید در میان مردم شناخته‌نشده است.

محمدیان با تأکید بر این‌که حیات دانشگاه به چندصدایی بودن آن است، عنوان کرد: اقتضائات دوران جوانی و شرایطی که نظام برای آزاداندیشی و تضارب آرا در دانشگاه ایجاد کرده، دانشگاه را از تک‌صدایی خارج کرده است.

وی ادامه داد: درصورتی‌که آزادی‌ بیان از دانشگاهها حذف شود، تبدیل به محیط اداری رخوت گرفته خواهد شد درحالی‌که ایجاد آزاداندیشی از افتخارات کشور به شمار می‌رود.

رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها با بیان این‌که بر اساس مطالعات صورت گرفته، شاخص توجه به معنویت در دانشگاهها بیش از سایر مکانهاست، تأکید کرد: بزرگ‌ترین نماز جماعتها در دانشگاه برگزار می‌شود به‌طوری‌که مطالعات نشان می‌دهد بیش از 75 درصد دانشجویان نماز می‌خوانند.

وی به نقش دانشگاهها در ابعاد مذهبی و انقلابی پرداخت و دانشگاه را یکی از ارکان و اساس انقلاب برشمرد و گفت: اصل دانشگاه حمایت از انقلاب است به‌طوری‌که در زمان جنگ بیشترین نقش اثرگذار را دانشگاهها ایفا کردند. محمدیان یادآور شد: مسؤولان دانشگاه در قبال کسانی که از فضای دانشگاه سوءاستفاده می‌کنند، وظیفه تعلیم و تربیت را دارند سپس باید به وظایف مدیریتی بپردازند.

وی با تأکید بر این‌که در دانشگاه نیروهای انقلابی باید مورد حمایت مسؤولان دانشگاه قرار گیرند، افزود: دانشگاه محیطی را فراهم کرده است که اساتید و دانشجویان برای توسعه کشور در آن جهاد می‌کنند.

وی به لزوم تودیع حجت‌الاسلام‌والمسلمین رستمی، از سمت مسؤولیت نهاد رهبری در دانشگاه بوعلی اشاره کرد و گفت: با توجه به این‌که 90 درصد بنیاد نخبگان در دانشگاه صنعتی شریف حضور دارد بنابراین برای چنین فضایی ظرفیت توانایی همچون ایشان مورد نیاز است.

محمدیان در ادامه گفت: حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباسی، مسؤول جدید نهاد رهبری نیز پیش از این در دانشگاههای مختلفی رسالت خود را انجام داده‌ که امیدواریم حضور ایشان در دانشگاه بوعلی بیش از پیش منشأ آثار برکات باشد.

در پایان این جلسه از زحمات حجت‌الاسلام‌والمسلمین رستمی تقدیر و حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباسی به‌عنوان مسؤول نهاد دانشگاه بوعلی سینا منصوب شد. منبع: ایسنا

 


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۲۰
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *