محل استقرار سامانه اس 300 به آمریکا ربطی ندارد

دسته: غیر حقوقی
بدون دیدگاه
چهارشنبه - ۳ شهریور ۱۳۹۵


محل استقرار سامانه اس 300 به آمریکا ربطی ندارد

وزیر دفاع:

محل استقرار سامانه اس 300 به آمریکا ربطی ندارد

 

 

وزیر دفاع با اشاره به ادعای مقامات ‌آمریکایی مبنی بر استقرار سامانه اس 300 در شرق تهران گفت: مکان استقرار این سامانه پدافند هوایی ارتباطی به آمریکاییها ندارد.

حسین دهقان وزیر دفاع در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری اظهار داشت: یکی از نیازهای اصلی در صنایع دفاعی به‌ویژه در صنایع هوایی کشور برای ساخت و تولید انواع هواپیما ازجمله هواپیماهای نظامی و غیرنظامی، موتور آن است. وی با اشاره به اینکه برای هواپیماهای جنگنده که سرعت زیادی لازم دارد نیاز به موتورهای توربوجت داریم، گفت: این موتور در دستور کار وزارت دفاع قرار گرفت و برای تولید آن نیاز به توسعه زیرساختها و آزمایشگاهها داشتیم تا وارد عرصه موتورهای توربوجت شویم.

دهقان اضافه کرد: سامانه «باور 373» در پاسخ به این نیاز بود که سیستم پدافندی داشته باشیم که قادر باشد در هوا با اهدافی که می‌توانند در ارتفاع 27 کیلومتر پرواز کند درگیر شود. وزیر دفاع گفت: رئیس‌جمهور خواسته‌ای را مطرح کرد که نخستین آزمایش را بر روی یک موشک بالستیک انجام دهیم زیرا یکی از مأموریتهای این سامانه مقابله با موشک‌‎های بالستیک است. دهقان با اشاره به اینکه این سیستم می‌تواند مأموریتهای اس 300 را هم انجام دهد افزود: این سامانه، زمین پایه و تاکتیکی و کل سیستم بر روی خودرو سوار است.

هیچ پایگاهی در اختیار روسها قرار ندادیم

وزیر دفاع با اشاره به ادعای مقامات ‌آمریکایی مبنی بر استقرار سامانه 300 در شرق تهران گفت: اولاً مکان استقرار این سامانه پدافند هوایی ارتباطی به آمریکاییها ندارد و این سامانه درجایی مستقر خواهد شد که به آن نیاز باشد که تصمیم آن با فرماندهان امنیت هوایی خواهد بود. وزیر دفاع در ادامه با اشاره به حضور هواپیماهای روسی به پایگاه نوژه همدان، اظهار داشت: در هیچ شرایطی نه امکان استقرار داده می‌شود و نه هیچ پایگاهی در اختیار روسها قرار می‌گیرد و نه اینکه آنها آمده‌اند تا بمانند. دهقان در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه چرا ابتدا ما حضور آنها را در پایگاه نوژه همدان اعلام نکردیم، افزود: اولاً روسها علاقه‌مندند که نشان دهند ابرقدرت هستند و می‌توانند در روندهای امنیتی اثرگذار باشند از طرفی مایل‌اند خود را درصحنه عملیات در سوریه عامل اثرگذار نشان دهند تا قادر باشند با آمریکاییها مذاکره کرده و سهم خودشان را در آینده سیاسی سوریه تضمین کنند و البته دراین زمینه نوعی خودنمایی و بی‌معرفتی وجود داشته است.

منبع: حمایت


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۴۹
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *