محشای کاربردی قانون نحوه اجرای محکومیتهای مالی

دسته: معرفی کتاب
بدون دیدگاه
شنبه - ۲۱ اسفند ۱۳۹۵


محشای کاربردی قانون نحوه اجرای محکومیتهای مالی

محشای کاربردی قانون نحوه اجرای محکومیتهای مالی

نویسندگان: احمدرضا ونکی، منصوره حسینی

ناشر: خرسندی

سال انتشار: 1395

قیمت: 8000 تومان

کتاب پیش روی شما عزیزان کتابی است با زبان ساده و البته با امعان نظر به جنبه‌های عملی اجرای احکام مالی تا نه‌تنها عموم مردم امکان بهره بردن از آن را حاصل نمایند، بلکه دانشجویان حقوق، کارآموزان وکالت و سایر اشخاصی که دستی بر آتش دارند نیز امکان استفاده تخصصی از آن را داشته باشند. در این کتاب سعی بر تشریح و تطبیق مواد با قوانین سابق و موجود شده و از لحاظ کاربردی نیز نمونه‌هایی از دادخواستها، درخواستها، شکواییه‌ها و فرمهای مربوطه از جمله (نمونه درخواست صدور اجراییه، نمونه درخواست توقیف اموال محکوم‌علیه، نمونه درخواست رفع توقیف از اموال، نمونه درخواست توقیف مال غیرمنقول دارای سند رسمی، نمونه درخواست توقیف مال غیرمنقول فاقد سند، نمونه درخواست اعطای نیابت اجرایی، نمونه قرار اعطای نیابت قضایی برای اجرا، نمونه دادخواست اعسار از پرداخت محکوم‌به، نمونه درخواست معرفی مال و آزادی از زندان، نمونه درخواست اتیان سوگند توسط مدیون برای اثبات اعسار، نمونه قرار اتیان سوگند، شهادت‌نامه اعسار از پرداخت محکوم‌علیه، نمونه استعلام دادگاه از بانک، نمونه استعلام املاک محکوم‌علیه از اداره ثبت‌اسناد و املاک، نمونه استعلام حقوق مدیون توسط دادگاه، نمونه دادخواست تعدیل اقساط، نمونه دادخواست مطالبه خسارات ناشی از دادرسی، نمونه درخواست صدور قرار تأمین خواسته، نمونه درخواست صدور قرار ممنوع‌الخروجی از مرجع اجرا، نمونه قرار ممنوع‌الخروجی و…) ارائه گردیده تا موضوع برای خوانندگان ملموس‌تر و قابل ‌استفاده‌تر گردد. در کنار مواد قانون نحوه اجرای محکومیتهای مالی مواد مرتبطی مربوط به قانون آیین دادرسی کیفری مورد تشریح و توضیح قرار گرفته که در جامع‌تر بودن اطلاعات ارائه شده به خوانندگان کمک بهتری می‌تواند ارائه نماید.

در قانون نحوه اجرای محکومیتهای مالی جدید، قانون‌گذار از یک‌طرف تلاش نموده تا با ترتیبات خاص قانونی مدیونیت مالی قطعی تا حد امکان منجر به حبس نگردد و از طرف دیگر حقوق محکوم‌لهم نیز محفوظ بماند و در این مسیر حقی از ایشان تضییع نگردد. از ایرادات این قانون می‌توان به در نظر گرفتن حبس برای محکوم‌علیهم مالی اشاره نمود. چه این‌که حبس، مجازات محکومین کیفری به‌منظور اصلاح و باز اجتماعی شدن بزهکاران می‌باشد و در واقع نگهداری اشخاص مفلس و بدهکار در زندان نه‌تنها راه‌حل مناسبی برای وصول بدهی بدهکاران نمی‌باشد، بلکه مشکلات بیش‌تری را بر شخص مدیون و خانواده تحت تکفل ایشان و حتی مالیات‌دهندگان تحمیل خواهد نمود.

قسمت پایانی کتاب با عنوان ضمایم مربوط به موادی از قانون آیین دادرسی کیفری است که به نحوه اجرای احکام کیفری در خصوص مجازاتهای جزای نقدی، دیه و رد مال ارائه طریق نموده‌اند. مواد مزبور نیز بنا بر رویه کتاب مورد توضیح و تشریح قرار گرفته‌اند. امید که کتاب پیش روی مورد اقبال و توجه مخاطبان خود قرار گیرد.  منبع: سایت انتشارات خرسندی


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۴۳
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *