محدودیتی برای برنامه‌های انتخاباتی در دانشگاهها وجود ندارد

دسته: دانشجوی حقوق
بدون دیدگاه
دوشنبه - ۱۶ اسفند ۱۳۹۵


محدودیتی برای برنامه‌های انتخاباتی در دانشگاهها وجود ندارد

معاون وزیر علوم:

محدودیتی برای برنامههای انتخاباتی در دانشگاهها وجود ندارد

 

 

سیدضیاء هاشمی اظهار داشت: وزارت علوم برای دوازدهمین دوره انتخابات ریاستجمهوری، روز 17 اسفندماه مجموعه اعضای شورای فعالیتهای فرهنگی در دانشگاههای سرتاسر کشور را دعوت کرده تا بحث و تبادلنظر داشته باشد.

وی گفت: در این جلسه در مورد بایدها و نبایدها گفت‌وگو خواهیم کرد؛ هم‌چنین از برخی از مسؤولان مربوطه هم برای این نشست دعوت کرده‌ایم تا بتوانیم تبادل‌نظر داشته باشیم.

معاون وزیر علوم افزود: به‌طور حتم هنگامی‌که تبلیغات رسمی انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری نیز برسد، آن زمان هم ابلاغیه‌های خاص وزارتخانه را به دانشگاهها اعلام خواهیم کرد.

وی ادامه داد: موضع اصلی وزارت علوم بر این است که دانشگاهها بستر ترویج و اعتلای فرهنگ سیاسی هستند، بنابراین در زمینه تقویت مشارکت سیاسی و حضور اقشار مختلف به‌ویژه نخبگان، استادان دانشگاهها و دانشجویان، تأکید دارد. هاشمی ادامه داد: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در این راستا، همکاران دانشگاهی را در سطوح استانی و ملی تشویق کرده است.

وی گفت: هیچ محدودیتی برای برنامه‌های انتخاباتی ریاست‌جمهوری در دانشگاهها به غیر از چارچوبهای قانونی نداریم و هر شخصیتی که از لحاظ قانونی منعی برایش وجود نداشته باشد، می‌تواند در دانشگاههای کشور حضور پیدا کند.

او اظهار داشت: گاهی صحبت می‌شود که منعهایی از بیرون دانشگاهها تحمیل می‌شود؛ اگر این امر قانونی باشد، بایستی به دانشگاهها ابلاغ شود و اگر منع قانونی وجود ندارد به‌هیچ‌وجه نباید منع سلیقه‌ای به وجود بیاید.

هاشمی با تأکید بر این‌که آغاز فعالیتهای انتخاباتی تشکلهای دانشجویی از هم‌اکنون بلامانع است، گفت: با توجه به پیش‌رو بودن دو انتخابات ریاست‌‌جمهوری و شورای شهر و روستاها، تشکلهای دانشجویی می‌توانند فعالیتهای انتخاباتی خود را به‌منظور روشنگری حضور در عرصه انتخابات آغاز کنند اما تبلیغ به نفع یا علیه احزاب در دانشگاهها ممنوع است و با تشکلهای متخلف برخورد می‌شود. منبع: ایرنا


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۲۳
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *