محدودیت دانشگاه پیام نور برای پذیرش دانشجوی دکتری

دسته: دانشجوی حقوق
بدون دیدگاه
چهارشنبه - ۱۷ آذر ۱۳۹۵


محدودیت دانشگاه پیام نور برای پذیرش دانشجوی دکتری

محدودیت دانشگاه پیام نور برای پذیرش دانشجوی دکتری

 658308018

معاون آموزشی وزارت علوم درباره ایجاد محدودیت در ظرفیتهای دوره دکتری پیام نور گفت: آمایش آموزش عالی به ما تکلیف کرده مأموریتگرایی به عنوان یک اصل در تمام دانشگاهها مدنظر قرار گیرد.

مجتبی شریعتی نیاسر گفت: بر اساس این مأموریت گرایی فلسفه دانشگاه پیام نور همان‌طور که از اسم آن مشخص است رساندن پیام علم دانش به داخل و خارج از طریق آموزش غیرحضوری است. وقتی از آموزش غیرحضوری صحبت می‌کنیم دو مؤلفه تأثیرگذار مطرح می‌شود اول اینکه دوره‌های تجربی که نیاز به کارگاه و آزمایشگاه دارد در اولویت قرار نمی‌گیرد چون سازوکار آن فراهم نیست؛ بنابراین محدودیت ایجاد می‌شود. وی افزود: محدودیت دوم در مقطع دکتری است به عنوان مثال در یک فراخوان نزدیک به 30 هزار نفر ثبت نام می‌کنند که 70 درصد آنان دارای مدرک دکتری هستند و ظرفیتی که دانشگاهها نیاز دارند 25 درصد است یعنی 75 درصد جایی ندارند؛ بنابراین اگر بخواهیم اولویت‌بندی کنیم یک محدودیت برای ظرفیت دکتری ایجاد می‌شود که به‌طور طبیعی این اولویت برای دانشگاه پیام نور اولویت اول نخواهد بود.

معاون آموزشی وزارت علوم ادامه داد: البته این بدین‌معنی نیست که هیچ‌وقت نباید این اتفاق رخ دهد ممکن است در آینده شرایطی ایجاد شود در برخی رشته‌‎ها این امکان و سازوکار ایجاد شود تا در این عرصه نیز دانشگاه پیام نور ورود پیدا کند ولی در حال حاضر اولویت اول برای دانشگاه پیام نور مقاطع پایین‌تر و حداکثر مقطع کارشناسی ارشد است.

شریعتی نیاسر یادآورید: در حال حاضر آنچه در دانشگاه پیام نور باید جدی در مورد آن کار شود منابع درسی آموزش از راه دور است که هنوز خیلی جای کار دارد. وی تأکید کرد: در سالهای گذشته تعداد مجوزهایی که در مقطع کارشناسی ارشد به دانشگاه پیام نور داده شده در مقایسه با سایر دانشگاههای دیگر بسیار زیاد بوده است هم‌چنین در دوره‌های آموزش از دور در یک‌بار مجوز بالغ بر 160 مورد رشته محل مجازی را ارایه دادیم که این نشان می‌دهد که ما علاقه‌مندیم دانشگاهی که در مأموریت خود فعالیت می‌کند را حمایت کنیم. منبع: مهر


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۰۴
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *