محدودیت دانشگاهها برای ارائه خوابگاه

دسته: دانشجوی حقوق
بدون دیدگاه
سه شنبه - ۱۶ شهریور ۱۳۹۵


محدودیت دانشگاهها برای ارائه خوابگاه

اولویتهای اسکان اعلام شد

محدودیت دانشگاهها برای ارائه خوابگاه

 

 

دانشگاههای کشور وضعیت ارائه تسهیلات خوابگاهی خود را در سال تحصیلی 95-96 اعلام کردند که براین اساس بیشتر آنها با مشکل ظرفیت فضای فیزیکی و عدم ارائه خوابگاه مواجه هستند.

بر اساس اعلام سازمان سنجش آموزش کشور حدود 750 هزار نفر امسال از طریق آزمون سراسر ی در دانشگاههای کشور پذیرفته می‌شوند.

این در حالی است که برخی دانشگاهها اعلام کرده‌اند ظرفیت پذیرش دانشجویان در خوابگاهها با محدودیت مواجه است.

بسیاری از دانشگاههای بزرگ کشور به دلیل مشکلات فضای فیزیکی نسبت به ارائه خدمات خوابگاهی با مشکل مواجه هستند و ظرفیتهای خود را با تعیین اولویت به متقاضیان ارائه می‌دهند.

این گزارش به بررسی وضعیت اسکان خوابگاهی در برخی دانشگاههای مهم کشور پرداخته است.

دو دانشگاه علم و صنعت و صنعتی اصفهان نیز اولویت ارائه خوابگاه را به دانشجویان پسر خود داده‌اند به‌نحوی‌که دانشگاه علم و صنعت تنها به دانشجویان پسر و دانشگاه صنعتی اصفهان نیز به 35 درصد دانشجویان پسر و 15 درصد دانشجویان دختر خود خدمات خوابگاهی ارائه می‌کند.

دانشگاه ارومیه نیز ارائه خدمات خوابگاهی خود را از ترم چهارم به بعد اعلام کرده و دانشجویان تا ترم 4 تحصیلی خود باید از خوابگاههای خودگردان دانشگاه استفاده کنند.

دانشگاههای بزرگ فاقد خوابگاه

از میان دانشگاههای بزرگ کشور برخی دانشگاهها نظیر تبریز، شاهد، باهنر کرمان، بجنورد، صنعتی شیراز، کاشان، قم، مازندران، هنر تهران، لرستان، گلستان و هرمزگان برای سال تحصیلی 95-96 فاقد ارائه خدمات خوابگاهی به دانشجویان جدیدالورود خود هستند.

وضعیت ارائه خدمات خوابگاهی از سوی دو دانشگاه تهران و صنعتی امیرکبیر که جزء دانشگاههای برتر و بزرگ کشور نیز بشمار می‌روند در دفترچه راهنمای آزمون سراسر ی مشخص نشده است.

دانشگاه کاشان نیز تعهدی برای ارائه خدمات خوابگاهی به دانشجویان جدیدالورود خود ندارد اما دانشجویان دختر این دانشگاه می‌توانند از خوابگاههای خودگردان داخل دانشگاه و دانشجویان پسر از خوابگاههای خودگردان خارج از دانشگاه استفاده کنند.

وضعیت ارائه خدمات خوابگاهی در 5 دانشگاه برتر علوم پزشکی

بر اساس مندرجات دفترچه راهنمای سازمان سنجش وضعیت ارائه خدمات خوابگاهی برای دانشگاههای علوم پزشکی تهران، شهید بهشتی و مشهد اعلام‌نشده است و همچنین دانشگاههای علوم پزشکی شیراز و ایران نیز در سال تحصیلی 95-96 خدمات خوابگاهی به دانشجویان جدیدالورود خود ارائه نمی‌دهند.

منبع: مهر

 


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۴۶
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *