مجازات حمل غیرمجاز گاز اشک‌آور


دسته: حقوق همگانی
بدون دیدگاه
یکشنبه - ۱۷ مرداد ۱۳۹۵


مجازات حمل غیرمجاز گاز اشک‌آور


مجازات حمل غیرمجاز گاز اشک‌آور

حمل و نگهداری گازهای بی‌هوش کننده و بی‌حس‌کننده بدون مجوز جرم است و برای حمل و نگه‌داری گازهای بی‌هوش کننده و بی‌حس‌کننده از شش ماه تا دو سال حبس و برای حمل و نگهداری شوکر مجازات نودویک روز تا شش ماه حبس در نظر گرفته‌شده است.
شوک دهنده‌ها و شوکرها به هر نوع وسیله‌ای گفته می‌شود که انواع انرژی الکتریکی و غیر آن را به‌صورت شوک به بدن انسان وارد می‌کند و فرد را دچار بی‌حرکتی و ناتوانی موقت می‌کند. گازهای اشک‌آور بی‌هوش کننده وبی حس کننده هستند و این گازها موجب تحریک، سوزش شدید به همراه آب‌ریزش از چشم و بینی و اختلال تنفسی می‌شوند.
کاربرد این مواد تحت کنترل در دفاع شخصی وبری کنترل شورشها است. حمل و نگهداری این مواد نیاز به مجوز دارد و باید از طریق مراجع ذیصلاح ارتش، سپاه، نیروی انتظامی و وزارت دفاع مجوز اخذ شود. کسانی‌ که بدون مجوز اقدام به نگهداری و حمل این مواد نمایند مجازات می‌شوند.
به استناد ماده١٢ قانون مجازات مرتکبین حمل سلاح و مهمات سال ١٣٩٠حمل و نگهداری گازهای بی‌هوش کننده و بی‌حس‌کننده به شش ماه تا دو سال حبس و شوکرها به مجازات نودویک روز تا شش ماه حبس محکوم می‌شوند.کارشناس: جعفر داراب خانی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم
منبع:خبرگزاری میزان

نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۳۴
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *