متهم شدن ایران و روسیه در حمله ادلب؟!

دسته: حقوق در سایر جوامع
بدون دیدگاه
دوشنبه - ۲۸ فروردین ۱۳۹۶


متهم شدن ایران و روسیه در حمله ادلب؟!

متهم شدن ایران و روسیه در حمله ادلب؟!

به نقل از هاآرتص، رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا عنوان داشت که روسیه و ایران در ارتباط با مرگ غیرنظامیان در حمله اخیر شیمیایی در سوریه، «مسؤولیت اخلاقی بزرگی» به دوش میکشند.

این موضوع در حالی مطرح می‌شود که هنوز واقعیت حمله ادلب و این‌که این حمله از سوی چه گروهی انجام‌شده است مشخص نیست.

رکس تیلرسون گفت: به‌عنوان ضامن آتش‌بسی که در آستانه قزاقستان بر سر آن مذاکره شده، روسیه و ایران هم‌چنین در ارتباط با این حمله مسؤولیت اخلاقی بزرگی به‌ دوش می‌کشند.

تیلرسون هم‌چنین از روسیه و ایران خواست تا از حملات شیمیایی هم‌پیمان خود، یعنی دولت سوریه، علیه مخالفانش جلوگیری کنند.

وزیر خارجه آمریکا در ادامه افزود: هر کس که با سلاح شیمیایی به مردم خودش حمله کند از اساس برای شأن انسانی هیچ احترامی قائل نیست و باید حساب پس دهد. از روسیه و ایران، بار دیگر، می‌خواهیم که از نفوذ خود بر سوریه استفاده کرده و اطمینان حاصل کنند که چنین حملات هولناکی دیگر هیچ‌وقت اتفاق نیفتد.

گروه دیدبان حقوق بشر سوریه می‌گوید که یک حمله احتمالی شیمیایی علیه مواضع مخالفان دولت سوریه در شهرک «خان شیخون» ادلب واقع در شمال غرب سوریه باعث کشته شدن دستکم ۵۸ غیرنظامی شده که در میان کشته‌شدگان جسد دستکم ۱۹ کودک و ۱۳ زن شناسایی‌شده است.

گروههای مسلح در سوریه، دولت را مسؤول این حمله احتمالی می‌دانند اما ارتش سوریه با انتشار بیانیه‌ای هرگونه دخالت در این حمله احتمالی را رد کرده و گروههای تروریستی را مسؤول حمله معرفی می‌کند. منبع: مهر


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۳۰
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *