مبارزه با قاچاق کالا باید <مردمی> شود


دسته: حقوق و اجتماع
بدون دیدگاه
سه شنبه - ۲۲ تیر ۱۳۹۵


مبارزه با قاچاق کالا باید <مردمی> شود


مبارزه با قاچاق کالا باید <مردمی> شود

فرمانده انتظامی غرب استان تهران گفت: قاچاق کالا، تضعیف اقتصاد ملی و ایجاد چالشهای امنیتی را به‌دنبال دارد.
دنیای حقوق: سردار محسن خانچرلی با اشاره به تاثیرات مخرب قاچاق کالا، اظهارداشت: قاچاق کالا قدرت فراوانی در تخریب منابع ملی و سرمایه‌های اجتماعی دارد و می‌تواند آثار نامطلوب پنهان و پیدا به دنبال داشته باشد که شاخص‌ترین آنها لطمه به اقتصاد کشور و در نتیجه تضعیف اقتصاد ملی و ایجاد چالشهای
امنیتی است.
وی با اشاره به‌اینکه قاچاق کالا تهدید امنیت ملی، بحرانهای اجتماعی، افزایش نرخ بیکاری، کاهش اشتغال، کاهش سرمایه‌گذاری و کاهش سودآوری در تولید، تشکیل طبقه فوق‌العاده ثروتمند و فقیرتر شدن اقشار و دهکهای پایین جامعه را در بر دارد، افزود: استمرار قاچاق کالا می‌تواند سیستم امنیت عمومی را به 
چالش بکشاند.
تضعیف اقتدار دولت و تقویت گروههای مافیا نتیجه استمرار قاچاق کالا

سردار خانچرلی تصریح کرد: در بعد ملی، استمرار قاچاق کالا و ارز باعث تقویت گروههای مافیایی و در نتیجه تضعیف اقتدار دولت می‌شود زیرا پولهای نامشروعی که از این طریق به‌دست می‌آیند موجب شکل‌گیری قدرتهای نامشروع شده و سیستم امنیتی را با مشکل مواجه می‌سازد.
وی اضافه کرد: در بعد اجتماعی و فرهنگی نیز قاچاق کالا و ارز سبب برهم خوردن تعادل اجتماعی و درآمدی در میان اقشار جامعه می‌شود.
این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: قاچاق کالا امروزه علاوه بر آثار سوءاقتصادی آن به‌عنوان یک چالش اقتصادی و اجتماعی در حوزه‌های منطقه‌ای، ملی و بین‌المللی محسوب می‌گردد به‌طوری که رواج قاچاق و تاثیر سوء آن به‌عنوان یک عامل بازدارنده توسعه، موجب اختلال در اعمال و اجرای برنامه‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی دولت شده و باعث کاهش رشد و رکود اقتصادی خواهد شد.
وی با بیان اینکه در ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز چندین سازمان عضویت دارند، تصریح کرد: ناجا به‌عنوان یکی از اعضای این ستاد محسوب می‌شود که با کمک دستگاههای دیگر از تمام ظرفیتهای موجود برای ناامن کردن محیط برای قاچاقچیان کالا استفاده خواهد کرد.
فرهنگ‌سازی حمایت از تولید ملی
وظیفه خطیر اصحاب‌رسانه
سردار خانچرلی، نقش اصحاب‌رسانه را در تشدید مقابله با قاچاق کالا و ارز مؤثر و بی‌بدیل دانست و گفت: فرهنگ‌سازی در راستای حمایت از تولید ملی، وظیفه خطیر اصحاب رسانه است.
وی ضمن اشاره به فرمایشات مقام معظم‌رهبری در خصوص مبارزه با معضلات و آسیبهای اجتماعی و به‌خصوص کالای قاچاق و موادمخدر، خاطرنشان کرد: موضوعاتی همانند برخورد با واردکنندگان کالاهای خارجی قاچاق، موادمخدر و پیشگیری از بروز آسیبهای اجتماعی باید در اولویت اصلی و دستور کار پلیس باشد.
رئیس پلیس غرب استان تهران، شناسایی عناصر اصلی و فعالان در این عرصه را از دیگر برنامه‌های مهم پلیس برشمرد و گفت: پلیس استان مصمم است در سال جاری با پدیده شوم قاچاق کالا مبارزه قاطعانه و مستمر داشته باشد.
مبارزه با قاچاق کالا نیازمند عزم ملی است
فرمانده انتظامی غرب استان تهران با تأکید بر عزم ملی همه سازمانها و نهاد‌ها در بحث مبارزه با قاچاق کالا، گفت: مبارزه با قاچاقچیان کالا، مصداق توسعه اقتصاد مقاومتی است.
خانچرلی برخورد قاطع با قاچاقچیان و وضع قوانین سخت در برخورد با کسانی که اقدام به قاچاق کالا می‌کنند را نیز مؤثر دانست و گفت: مبارزه با این معضل باید ”مردمی” شود.
براساس گزارش سایت پلیس، فرمانده انتظامی ویژه غرب استان تهران در پایان با بیان این ‌که آنچه می‌تواند سرمایه یک کشور را حفظ کند، امنیت است؛ گفت: مبارزه با قاچاق کالا ضامن امنیت و بسترساز تحقق اقتصاد مقاومتی است.
منبع: ایسنا

نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۶۵
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *