مباحث مرتبط با حذف پایان‌نامه در مقطع کارشناسی فقط اظهارنظر شخصی است

دسته: دانشجوی حقوق
بدون دیدگاه
یکشنبه - ۳ بهمن ۱۳۹۵


مباحث مرتبط با حذف پایان‌نامه در مقطع کارشناسی فقط اظهارنظر شخصی است

معاون وزیر علوم:

مباحث مرتبط با حذف پایان‌نامه در مقطع کارشناسی فقط اظهارنظر شخصی است

 

306752003

مجتبی شریعتی نیاسر در حاشیه کنفرانس توسعه همکاریهای آتی علمی ایران و اتریش، اظهار داشت: تصمیم‌گیری در این مورد بر عهده شورای عالی برنامه‌ریزی است و وزارت علوم در این موارد نظری نمی‌دهد.

وی گفت: مطالب در مورد حذف پایان‌نامه صرفاً اظهارنظر بوده است چرا که دوره‌های تحصیلی آیین‌نامه‌های مرتبط با خودشان را دارند.

معاون آموزشی وزیر علوم افزود: این‌که گفته می‌شود این اقدام در راستای تخلفات علمی است نیز به نظر صحیح نمی‌رسد، چرا که اگر تخلفاتی در جامعه صورت می‌گیرد؛ نباید عاملی شود تا ما روند معقول برنامه‌ریزیهای خود را تغییر دهیم.

وی در ادامه با تأکید بر این‌که ارایه دوره‌های کارشناسی ارشد بدون پایان‌نامه باید مورد بررسی قرار گیرد، گفت: در حال حاضر دوره‌های مجازی بدون پایان‌نامه در مقطع کارشناسی ارشد راه‌اندازی شده و باید واحدهای نظارتی در این زمینه تقویت شوند.

وی یادآور شد: شورای عالی انقلاب فرهنگی یک‌نهاد بالادستی است و تصمیمات این شورا برای دستگاهها نافذ خواهد بود؛ ولی در رابطه با حذف پایان‌نامه باید اعلام شود که این موضوع یک بحث نظری بوده و شورا به‌طورمعمول به جزییات آیین‌نامه‌ها ورود نمی‌کند.

معاون آموزشی وزیر علوم، تحقبقات و فناوری خاطرنشان کرد: البته اگر شورای عالی انقلاب فرهنگی نظری در این زمینه داشته باشد، نافذ خواهد بود. شریعتی نیاسر در ادامه در پاسخ به سؤالات سایر خبرنگاران در مورد رشته‌های دانشگاه آزاد اظهار داشت: متأسفانه با فقدان شخصیت ارزشمند نظام، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی مواجه هستیم و بر این اساس طی چند روز گذشته جلسات این موضوع با مسؤولان دانشگاه آزاد متوقف‌شده است. وی با اشاره به رویکرد وزارت علوم در خصوص رشته‌های دانشگاه آزاد اظهار کرد: مجوزهایی برای رشته‌های این دانشگاه صادر کردیم و امیدواریم ادامه مسیر را با مذاکرات پیش ببریم. معاون آموزشی وزیر علوم خاطرنشان کرد: وزارت علوم اهتمام ویژه برای کمک به دانشجویان دارد تا کمترین خدشه به موقعیت دانشجویان این دانشگاه وارد نشود. وی در مورد تخلفات احتمالی صورت گرفته در دانشگاه آزاد نیز یادآور شد: باید ببینیم که این تخلفات در چه سطحی است و راهکارهایی برای آن ارائه دهیم؛ خانواده آموزش عالی همه با هم همراه هستند تا کاروان آموزش عالی با قدرت پیش برود. شریعتی نیاسر در ادامه با اشاره به رونمایی از سند 2030 افزود: آن‌چه که پوشش خبری داشت؛ رونمایی از نسخه اولیه این سند بود و وزیر علوم آن را امضا نکرده بود.

وی با تأکید بر این‌که نسخه رونمایی شده صرفاً یک نسخه اولیه است که بتوانیم بر اساس آن مطالبی را در عرصه جهانی مطرح کنیم، اظهار کرد: رونمایی از این سند شروع خوبی است که محافل مختلف از جمله شورای عالی انقلاب فرهنگی به این موضوع ورود کند و نسبت به تکمیل این سند گام بردارد.

شریعتی با بیان این‌که این سند گام اولیه بوده است، خاطرنشان کرد: بر این اساس نمی‌توان نقد جدی به آن وارد کرد و ما تنها باید برای تکمیل و اصلاح متن اقدام کنیم.

وی تأکید کرد: تمامی محافل ذی‌ربط می‌توانند پیش‌نویس سند 2030 را بررسی کنند و برای تکمیل آن ما را یاری کنند تا با محوریت دفتر یونسکو بتوان این سند را کامل کرد. وی در ادامه در پاسخ به سؤال دیگری در موردبازنگری دروس با بیان این‌که در حال حاضر بیش از 200 برنامه درسی در رشته ‌مقطعهای مختلف داریم، گفت: تا سال 94 حدود 600 برنامه درسی بازنگری شده و این برنامه‌های درسی برنامه‌هایی بوده‌اند که بیش از 10 سال عمر داشتند. معاون آموزشی وزیر علوم گفت: از سال 95 نیز تصمیم گرفتیم تا برنامه‌های درسی که بیش از پنج سال عمر دارد را مورد بازنگری قرار دهیم؛ برای این منظور بیش از 70 کارگروه مختلف در تمامی حوزه‌ها تشکیل‌شده است.

شریعتی در ادامه با تأکید بر این‌که وزارت علوم از هرگونه تعاملات فراملی مشروط به آن‌که آرمانها و حیثیت نظام حفظ شود استقبال می‌کنیم، افزود: یکسری از کشورهای استراتژیک مانند آلمان، اتریش، فرانسه، ژاپن، کره و چین هستند که ما با آنها مشکل سیاسی نداریم و می‌توانیم با آنها ارتباطات علمی برقرار کنیم. منبع: ایرنا

 


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۶۴
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *