ماری‌جوانا، روش درمانی جدید آلمانیها!

دسته: حقوق در سایر جوامع
بدون دیدگاه
دوشنبه - ۱۱ بهمن ۱۳۹۵


ماری‌جوانا، روش درمانی جدید آلمانیها!

ماریجوانا، روش درمانی جدید آلمانیها!

 

162286751

روز پنچشنبه (۱۹ ژانویه) با رأی اکثریت مطلق نمایندگان پارلمان جمهوری فدرال آلمان تصویب شد، پزشکان آلمان از ماه مارس مجاز خواهند بود برای درمان موقت یا دایمی برخی بیماریها ماده مخدر ماریجوانا (کانابیس) تجویز کنند. تمامی احزاب پارلمان آلمان با طرح دولت در این زمینه موافقت کردند.

به این ترتیب بیمه‌های درمانی موظف می‌شوند، هزینه درمان از راه کانابیس را به عهده بگیرند. البته هنوز اکثر نمایندگان مجلس با آزادسازی کانابیس برای مصرف عادی افراد مخالف هستند. این گیاه که با نامهای گوناگونی مانند “ماری‌جوانا”، “گراس” و “علف” در اغلب کشورهای جهان تولید و مصرف می‌شود مزایای زیادی، از جمله برای درمان بیماریهای گوناگون، از‌بین‌بردن حالت تهوع به‌ویژه هنگام شیمی‌درمانی و هم‌چنین کاهش درد مفصل دارد.

بر اساس این قانون قرار است کنترل تولید و مصرف کانابیس در آلمان به یک آژانس تخصصی واگذار شود که وابسته به “انستیتوی دولتی مواد دارویی و تولیدات پزشکی” خواهد بود. این آژانس کانابیس تولیدشده را می‌خرد و در اختیار شرکتهای دارویی و داروخانه‌ها می‌گذارد. پزشکانی که کانابیس تجویز می‌کنند موظف خواهند بود، نتایج این شیوه درمانی را در اختیار آژانس مذکور بگذارند. علاوه بر این قرار است، پژوهش در زمینه تأثیرات درمانی کانابیس در آلمان گسترش یابد. منبع: گاهداد


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۸۳
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *