مارتین شولتز می‌تواند مرکل را شکست دهد

دسته: حقوق در سایر جوامع
بدون دیدگاه
شنبه - ۷ اسفند ۱۳۹۵


مارتین شولتز می‌تواند مرکل را شکست دهد

مارتین شولتز میتواند مرکل را شکست دهد

 

 

181299888

بر اساس نظرسنجیها مشخص شد که کاندیدای حزب سوسیال دموکراتها میتواند از صدراعظم آلمان در انتخابات فدرالی سپتامبر ۲۰۱۷ پیشی بگیرد.

به نقل از خبرگزاری رویترز، بر اساس این نظرسنجی که برای شبکه خبری ZDF آماده‌شده، ۴۹۹ درصد از آلمانها می‌خواهند “مارتین شولتز”، رئیس سابق پارلمان اروپا صدراعظمشان شود و ۳۸۸ درصد دیگر نیز می‌خواهند آنگلا مرکل صدراعظم باقی بماند.

در نظرسنجی ماه ژانویه ۲۰۱۷ اما مرکل با ۴۴ درصد بالاتر از شولتز با ۴۰ درصد بود.

اوایل ماه جاری میلادی نیز بر اساس نظرسنجی صورت گرفته مشخص شد که شولتر جلوتر از مرکل است. حزب سوسیال دموکراتها، یکی از شرکای ائتلاف مرکل، مدتها بود که در نظرسنجیها بلوک محافظه‌کاران را دنبال می‌کرد اما از زمانی که بحث نامزدی شولتز از حزب سوسیال دموکراتها مطرح‌شده، این حزب نیز تلاش کرده تا خودی نشان دهد.

آخرین پیروزی این حزب به دوران صدراعظمی گرهارد شرودر، در سال ۲۰۰۲ بازمی‌گردد.

محافظه‌کاران مرکل شامل دموکراتهای مسیحی و حزب اتحاد سوسیال مسیحی بایرن ۳۴ درصد آرای مردمی را در این نظرسنجی به دست آورده‌اند.

حزب “آلترناتیوی برای آلمان” که ضد مهاجرت است نیز یک درصد از محبوبیت خود را ازدست‌داده اما هنوز در جایگاه سوم قرار دارد. عامل اصلی موفقیت این حزب نگرانیهای مردم آلمان از مهاجران و احتمال وخامت اوضاع امنیتی در آلمان است.

حزب سبزها ۹ درصد و حزب چپ افراطی هم ۷ درصد آرای این نظرسنجی را به دست آورده‌اند. حزب حامی اقتصاد موسوم به “دموکراتهای آزاد” نیز تنها شش درصد آرا را از آن خودکرده است که برای ورود به پارلمان کافی است.

هم‌چنین بر اساس این نظرسنجی مشخص شد که ۳۰ درصد از رأی‌دهندگان تمایل دارند تا ببینند که ائتلاف چپ‌گرای سوسیال دموکراتها، لینکه و سبزها قدرت را به دست بگیرند درحالی‌که ۴۴ درصد دیگر مخالف روی کار آمدن چنین ائتلافی هستند. این نظرسنجی از ۱۲۳۱ تن و در بازه زمانی ۱۴ تا ۱۶ فوریه سال جاری میلادی صورت گرفته است.

منبع: ایسنا


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۳۱
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *