مادورو قصد برگزاری با تأخیر انتخابات ونزوئلا را دارد

دسته: آخرین مطالب , حقوق در سایر جوامع
بدون دیدگاه
یکشنبه - ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶


مادورو قصد برگزاری با تأخیر انتخابات ونزوئلا را دارد

مادورو قصد برگزاری با تأخیر انتخابات ونزوئلا را دارد

به نقل از رویترز، در حالی که نیکولاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا پیشبینی کرده است که انتخابات استانداریها امسال با تأخیر برگزار خواهد شد ولی مخالفان خواستار برگزاری یک انتخابات سراسری برای برکناری مادورو و انتخاب یک رئیس جمهور جدید هستند.

در اعتراضات خشونت‌آمیز و خونین ونزوئلا در هفته‌های اخیر بیش از 29 نفر جان خود را از دست داده‌اند. انتخابات استانداری‌ها در 23 ایالت ونزوئلا ابتدا قرار بود در سال 2016 میلادی برگزار شود.

در حالی که مخالفان برای برکناری مادورو تلاش زیادی را آغاز کرده‌اند، وی در نطق تلویزیونی تأکید کرد: انتخابات استانداری‌ها احتمالاً امسال ولی با تأخیر برگزار خواهد شد.

وی در سخنانی گفت: مشکل ونزوئلا این نیست که امسال انتخاباتی برگزار نخواهد شد، مشکل ونزوئلا این است که دستان افراط‌گرایان می‌خواهند بر ذخایر نفتی کشور تسلط پیدا کنند و اقدام به برپایی کودتا علیه دولت نمایند.

حزب حاکم ونزوئلا فعلاً کنترل 20 ایالت را در اختیار دارد ولی نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که مخالفان اکنون می‌توانند اکثریت ایالت‌ها را در دست بگیرند. انتخابات بعدی ریاست جمهوری قرار است اواخر 2018 برگزار شود ولی مخالفان خواستار برگزاری این انتخابات در سال جاری هستند.

پس از آنکه دادگاه عالی ونزوئلا اوایل ماه آوریل کوشید اختیارات قانونگذاری مجمع ملی تحت کنترل مخالفان را به خود واگذار کند، تظاهرات گسترده‌ای در شهرهای این کشور برپا شد. دادگاه بعداً این تصمیم خود را باطل کرد اما ناآرامی‌ها همچنان ادامه یافت و تظاهر کنندگان خواستار برگزاری انتخابات جدید ریاست جمهوری و برکناری قضات دادگاه عالی هستند.منبع:تسنیم


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۴۱
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *