مادامی‌که مردم ایران حامی حکومت خود هستند، هیچ بادی تکانش نخواهد داد

دسته: غیر حقوقی
بدون دیدگاه
یکشنبه - ۲۴ بهمن ۱۳۹۵


مادامی‌که مردم ایران حامی حکومت خود هستند، هیچ بادی تکانش نخواهد داد

رسانههای غربی:

مادامیکه مردم ایران حامی حکومت خود هستند، هیچ بادی تکانش نخواهد داد

 216560107

سرمای شدید مانع حضور مردم ایران در راهپیمایی نشد.

 خبرگزاری آمریکایی آسوشیتدپرس روز جمعه اعلام کرد، با وجود سرمای شدید، مردم سراسر ایران در راهپیمایی بزرگداشت سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی شرکت کردند.

خبرنگار این خبرگزاری از تهران تصریح کرد “درحالی‌که” دونالد ترامپ “وارد جنگ لفظی با ایران شده است، شرکت‌کنندگان در راهپیمایی تهران مانند همیشه شعار مرگ بر آمریکا و اسراییل سر دادند”.

این خبرگزاری افزود: “حسن روحانی” رئیس‌جمهوری ایران قرار است در میدان آزادی در جمع راهپیمایی کنندگان سخنرانی کند. آسوشتیدپرس نوشت: تصاویر پخش‌شده از تلویزیون دولتی ایران نشان می‌دهد، مردم تهران و سایر شهرهای ایران باوجود سرمای زیر صفر درجه در راهپیمایی بزرگداشت 22 بهمن حضور دارند.

این خبرگزاری نوشت؛ 22 بهمن 1357(11 فوریه 1979) نماد پیروزی انقلاب اسلامی تحت رهبری امام خمینی (ره) و سرنگونی حکومت محمدرضا پهلوی است.

سی ان ان: راهپیمایی 22 بهمن امسال عظیم‌تر از سالهای گذشته است. شبکه تلویزیونی “سی ان ان” با پخش مستقیم گوشه‌هایی از راهپیمایی یوم‌الله 22 بهمن گزارش داد: راهپیمایی بزرگداشت پیروزی انقلاب اسلامی ایران امسال عظیم‌تر از سالهای گذشته است.

سی ان ان درباره مراسم سالگرد راهپیمایی یوم‌الله 22 بهمن از “فردریک پلتن” خبرنگار خود در تهران پرسید، با توجه به تنش بین ایران و آمریکا آیا امروز شاهد شعارهای تند علیه آمریکا و دونالد ترامپ خواهیم بود؟

خبرنگار این شبکه خبری آمریکایی در پاسخ گفت: این راهپیمایی به مناسبت یک واقعه مهم در ایران گرامی داشته می‌شود و به نظر این راهپیمایی نسبت به سالهای گذشت عظیم‌تر است.

فردریک پلتن افزود: این به این دلیل است که (حضرت) آیت‌الله خامنه‌ای از مردم خواسته است تا برای شرکت در راهپیمایی 22 بهمن امسال به صحنه بی‌آیند که پاسخی به رئیس‌جمهوری آمریکا باشد.

خبرنگار سی ان ان گفت: ما شاهد پوسترهای بسیار ضد ترامپ هستیم که بر روی آنها این جمله رهبر عالی ایران نوشته‌شده که ترامپ چهره واقعی آمریکا را به جهان نشان داد. پلتن گفت: از ساعات اولیه امروز شاهد حرکت صدها هزارنفری به مرکز تهران جهت شرکت در مراسم راهپیمایی 22 بهمن هستیم.

خبرنگار سی ان ان درباره این‌که آیا این خشم مردم علیه دولت ترامپ است و یا جشن سالگرد انقلاب؟ گفت: نخست آن‌که این جشن برای سالروز انقلاب و دیگر این‌که خشم مردم ایران علیه رئیس‌جمهوری آمریکا و سیاستهای دولت ترامپ درباره ممنوعیت سفر و تحریمهای تازه علیه ایران است.

رویترز: ایرانیها نشان دادند از تهدیدهای ترامپ ترسی ندارند. خبرگزاری رویترز در گزارشی از آیین گرامیداشت سالروز پیروزی انقلاب و راهپیمایی 22 بهمن اعلام کرد: در پی هشدار “دونالد ترامپ” مبنی بر زیر نظر داشتن جمهوری اسلامی، صدها هزار ایرانی به‌منظور نشان دادن وفاداری خود به‌نظام جمهوری اسلامی روز جمعه در راهپیمایی 22 بهمن شرکت کردند.

رویترز که به نقل از تلویزیون ایران گزارش داد، افزوده است: مردم تهران در راهپیمایی روز جمعه پلاکاردهای حاوی شعار مرگ بر آمریکا و آدمک ترامپ را حمل می‌کردند و واحد مسؤول برپایی مراسم نیز آهنگهای انقلابی سنتی ایران را می‌نواختند. آیت‌الله “خامنه‌ای” رهبر عالی ایران روز چهارشنبه از ایرانیها خواسته بود به‌منظور نشان دادن این مسأله که ایران از تهدیدهای آمریکا ترسی ندارد در راهپیمایی 22 بهمن شرکت کنند. “حسن روحانی” رئیس‌جمهوری ایران در جمع راهپیمایی کنندگان در میدان آزادی گفت: برخی افراد بی‌تجربه در منطقه و آمریکا ایران را تهدید می‌کنند… آنها باید بدانند که زبان تهدید هیچ‌گاه در رابطه ایران کارایی ندارد.

وی افزود: آنها باید یاد بگیرند به ایران و ایرانیها احترام بگذارند … ما با هرگونه سیاست جنگ افروزانه به‌شدت مقابله خواهیم کرد. واشنگتن‌پست: ایرانیان باوجود تهدیدات آمریکا، سالگرد پیروزی انقلاب خود را جشن گرفتند.

روزنامه “واشنگتن‌پست” آمریکا در گزارشی نوشت: هزاران نفر از مردم ایران باوجود درگیریهای فزاینده این کشور با دولت ترامپ، سالگرد انقلاب خود را جشن گرفتند.

به گزارش ایرنا، این روزنامه آمریکایی امروز (جمعه) و هم‌زمان باراهپیمایی بزرگداشت سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی نوشت: رهبر عالی ایران از مردم خواسته بود تا با حضور در این راهپیمایی، پاسخ اظهارات تهدیدآمیز کاخ سفید را بدهند.

 گزارش این روزنامه آمریکایی افزود: تصاویر پخش‌شده در تلویزیون دولتی ایران، جمعیت انبوهی از مردم را نشان می‌دهد که نشانهای به دست گرفته‌اند و در خیابانها راهپیمایی می‌کنند.

 واشنگتن‌پست در ادامه نوشت: شخصیتهای بلندپایه‌ای چون “قاسم سلیمانی” از فرماندهان ارشد سپاه پاسداران انقلاب و “محمدجواد ظریف” وزیر امور خارجه ایران در این راهپیمایی حضور داشتند. منبع: ایرنا


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۵۳
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *