لوپن باز هم در دادگاه، این بار به اتهام سوءاستفاده مالی

دسته: حقوق در سایر جوامع
بدون دیدگاه
یکشنبه - ۲۲ اسفند ۱۳۹۵


لوپن باز هم در دادگاه، این بار به اتهام سوءاستفاده مالی

لوپن باز هم در دادگاه، این بار به اتهام سوءاستفاده مالی

 

 

مارین لوپن رهبر حزب راست افراطی در جمهوری فرانسه و نامزد ریاستجمهوری این کشور که پیش از این مصونیت سیاسی خود را با رأی پارلمان اروپا از دست داده، به اتهام سوءاستفاده از بودجه اتحادیه اروپا به دادگاه احضار شد اما وکیل وی اعلام کرد لوپن قطعاً تا پایان مبارزات انتخاباتی در دادگاه حاضر نخواهد شد. وکیل این سیاستمدار فرانسوی در این رابطه به خبرنگاران گفت: «البته که وی به دادگاه نخواهد رفت.»

گفته می‌شود که محافظ لوپن و «کاترین گریست» رئیس دفتر وی، از بودجه اتحادیه اروپا حقوق می‌گرفته‌اند و این در حالی بوده که آنها در کسوت دستیار پارلمان اروپا هیچ کاری انجام نمی‌دادند.

لوپن تحقیقات مذکور را «نقشه‌سیاسی» علیه خود دانسته و تأکید کرده است که رأی‌دهندگان با این اقدامات، فریب نخواهند خورد و «فرانسویها فرق بین رسواییهای واقعی و فریب‌کاریهای کثیف سیاسی را می‌فهمند.» وی در سال 2013 نیز مصونیت پارلمانی خود را از دست داده بود و علت آن اظهاراتش در سال 2010 در شهر «لیون» بود که نماز خواندن مسلمانان (در خارج از خانه و مسجد) را «اشغالگری» توصیف کرده بود اما در دسامبر 2015 پس از آن‌که یک قاضی رأی داد که اظهارات لوپن هر چند «بهت‌آور» بوده اما «در چارچوب آزادی بیان» مجاز بوده است، تبرئه شد. مارین لوپن در پارلمان اروپا رهبری گروه سیاسی موسوم به «اروپای ملتها و آزاد» (ENF) را بر عهده دارد. منبع: گاهداد


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۳۴
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *