لغو ممنوعیت ورود اعضای کنست به مسجدالاقصی

دسته: حقوق در سایر جوامع
بدون دیدگاه
یکشنبه - ۲۴ بهمن ۱۳۹۵


لغو ممنوعیت ورود اعضای کنست به مسجدالاقصی

لغو ممنوعیت ورود اعضای کنست به مسجدالاقصی

 215128433

پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست) ممنوعیت ورود اعضای کنست به مسجد مبارک الاقصی که از سال ۲۰۱۵ برقرار بود را لغو کرد.

به نقل از شبکه دو تلویزیون رژیم صهیونیستی، کمیته اخلاقیات کنست رژیم صهیونیستی از نمایندگان اسراییلی خواسته تا هماهنگیهای لازم را در این زمینه با پلیس انجام دهند.

یهودا گلیک، عضو تندرو کنست رژیم صهیونیستی درخواست تجدیدنظر در حکم ممنوعیت ورود اعضای کنست به مسجدالاقصی را ارائه داده بود و کنست نیز سه‌شنبه با آن موافقت کرد.

منبع مذکور اشاره کرد که پلیس رژیم صهیونیستی در اکتبر سال گذشته درخواستی را برای دادن اجازه ورود نمایندگان کنست به مسجدالاقصی مطرح کرده و گفته بود که این حکم منوط به تصمیم مراجع سیاسی دولت خواهد بود.

کنست رژیم صهیونیستی از سال ۲۰۱۵ ورود اعضای خود به مسجدالاقصی را ممنوع اعلام کرده بود و آوریل سال گذشته مجدداً این حکم را تمدید کرد. این تصمیم کنست پس از درگیریهای شدید پلیس رژیم صهیونیستی و نمازگزاران فلسطینی در محوطه‌های مسجدالاقصی در پی تعرض شهرک‌نشینان صهیونیست به این مکان مقدس اتخاذ شد.

در حالی‌که سازمان یونسکو اکتبر سال گذشته میلادی رسماً اعلام کرد که مسجدالاقصی متعلق به مسلمانان است و هیچ ارتباطی به یهودیان ندارد، شهرک‌نشینان تندرو یهودی همچنان به تعرضات روزمره به این مکان مقدس مسلمانان تحت حمایت نیروهای پلیس رژیم صهیونیستی ادامه می‌دهند.

اراضی اشغالی فلسطین از اکتبر سال ۲۰۱۵ شاهد شعله‌ور شدن انتفاضه قدس به سبب تعرضات مکرر و روزمره شهرک‌نشینان به مسجدالاقصی است که تاکنون در این انتفاضه ۲۷۹ فلسطینی به شهادت رسیده و هزاران تن هم زخمی شده‌اند. منبع: ایسنا


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۳
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *