لزوم نگاه غیرسیاسی و امنیتی به آسیب‌های اجتماعی

دسته: حقوق و اجتماع
بدون دیدگاه
یکشنبه - ۲۴ بهمن ۱۳۹۵


لزوم نگاه غیرسیاسی و امنیتی به آسیب‌های اجتماعی

رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران توضیح داد:

لزوم نگاه غیرسیاسی و امنیتی به آسیبهای اجتماعی

285746100

رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران با بیان اینکه گستردگی آسیبهای اجتماعی به سمت کودکانه شدن در حال تغییر مسیر است؛ گفت: باید خانوادهها را در مقابله با این آسیبها بازتوان کنیم.

سید حسن موسوی چلک در آیین آغاز به کار نشست منطقه‌ای کارشناسان مسؤول دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی بهزیستی کشور در یزد افزود: امروز به‌جایی رسیده‌ایم که دیگر آسیبهای اجتماعی را در کشور پنهان نمی‌کنند و این تعمدی نیست. مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد بهزیستی با تشریح وضعیت آسیبهای اجتماعی در کشور خاطرنشان کرد: خوشحال نیستیم که وضعیت آسیبها این‌گونه است اما از این‌که نگاه به آنها در حال تقویت است ابزار خرسندی می‌کنیم.

موسوی چلک با بیان این‌که سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزیهای کشور باید از حاشیه به متن ورود پیدا کند اظهار داشت: هنوز به این باور نرسیده‌ایم که نگاه غیرسیاسی و امنیتی به آسیبهای اجتماعی داشته باشیم.

وی به ارتباط آسیبهای اجتماعی و جرایم اشاره کرد و گفت: راهی جز این نیست که با توجه به این حوزه از بروز آسیبهای اجتماعی در فرد و خانواده پیشگیری کنیم.

رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران با بیان این‌که نظام رصد آسیبهای اجتماعی باید به بهزیستی واگذار شود اظهار داشت: هیچ سازمانی به‌اندازه بهزیستی در سطوح مختلف پیشگیری از آسیبهای اجتماعی فعالیت ندارد.

نشست منطقه‌ای کارشناسان مسؤول دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی و مسؤولان فنی مراکز غیردولتی بهزیستی با حضور 40 نفر از این کارشناسان با موضوع خانه امن در یزد آغازشده و دو روز ادامه دارد. در این نشست در زمینه آسیبهای اجتماعی و راههای پیشگیری از آن بحث و تبادل‌نظر می‌شود. منبع: ایرنا


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۱
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *