لزوم تدوین نظام جامع اطلاعات اقتصادی

دسته: حقوق مضاف
بدون دیدگاه
یکشنبه - ۷ شهریور ۱۳۹۵


لزوم تدوین نظام جامع اطلاعات اقتصادی

وزیر اسبق ارتباطات و فناوری اطلاعات تبیین کرد

لزوم تدوین نظام جامع اطلاعات اقتصادی

 

 

وزیر اسبق ارتباطات و فناوری اطلاعات بابیان اینکه شفافیت یکی از الزامات تحقق اقتصاد مقاومتی است، گفت: باید نظام جامع اطلاعات اقتصادی تدوین شود.

محمد سلیمانی در نشست وصله ناجور که در مورد شفافیت عرصه اقتصاد تشکیل‌شده است، اظهار داشت: امسال هم‌سال اقتصاد مقاومتی است که این مسأله نیازمند بایدها و نبایدها است. وزیر اسبق ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: برای تحقق اقتصاد مقاومتی برخی کارها باید انجام شود و برخی کارها نباید انجام شود، بایدها اتکا به تولید ملی، هدایت نقدینگی به سمت تولید، حمایت از کارآفرینی، جلوگیری از خام ‌فروشی و تبدیل آن به ارزش‌افزوده است.نماینده سابق مجلس بابیان اینکه برای پیگیری اقتصاد مقاومتی نیازمند شفافیت در عرصه اقتصاد هستیم، گفت: باید تمام تراکنشهای بانکها از سوی بانک مرکزی رصد شود که برای تحقق این امر نیازمند نظام جامع اطلاعات اقتصادی هستیم.

وی بابیان اینکه در اقتصادهای درحال‌توسعه حیف‌ومیل و رانت‌خواری امکان بروز بیشتری دارد، تصریح کرد: دولت باید فاصله خود را با بخش خصوصی تأمین کند، به‌عبارت‌دیگر مسؤولان نباید در زمان مسئولیت در حوزه اقتصاد فعال باشند،‌ اما هم‌اکنون بسیاری از مسؤولان دولت فعالیتهای اقتصاد گسترده‌ای انجام می‌دهند.

سلیمانی با اشاره به‌ضرورت تدوین قوانین محدودکننده فعالیت اقتصادی مسؤولان گفت: مدیریت جهادی پیشرفت تحقق اقتصاد مقاومتی است و قطعاً یک مدیر جهادی به دنبال دریافت حقوق‌ بالا و یا حتی دریافت حق مأموریت و دیگر حقوقها نیست، این حقوقهای نامتعارف باید محدود شود.

خبرگزاری فارس


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۶۶
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *