لایحه خیانت به مصر، به پارلمان این کشور رفت

دسته: حقوق در سایر جوامع
بدون دیدگاه
دوشنبه - ۲۷ دی ۱۳۹۵


لایحه خیانت به مصر، به پارلمان این کشور رفت

لایحه خیانت به مصر، به پارلمان این کشور رفت

 

119040690

دولت مصر، متن توافقنامه بازنگری در ترسیم مرزهای دریایی عربستان و مصر در دریای سرخ را تأیید کرد. بر اساس این توافقنامه، مصر، دو جزیره مصری تیران و صنافیر را به عربستان واگذار میکند.

این در حالی است که دولت مصر، در اقدامی انتحاری، لایحه واگذاری دو جزیره مصری تیران و صنافیر به عربستان را برای تصویب به پارلمان فرستاد.

این توافقنامه، در ماه آوریل گذشته، هنگام سفر ملک سلمان پادشاه عربستان به مصر، در میان خشم و اعتراض گسترده مردم مصر، امضا شد.

پس‌ازآن، دادگاه اداری مصر، در ماه ژوئن، در حکمی اولیه، توافقنامه را باطل اعلام کرد و دولت مصر به این حکم اعتراض کرد؛ و قرار است دادگاه عالی اداری مصر، حکم نهایی درباره این اعتراض را در شانزدهم ژانویه اعلام کند.

به گزارش العالم، “خالد علی” وکیل مصری که از شاکیان این پرونده علیه دولت مصر است، لغو توافقنامه را خواستار شد و تصمیم دولت در خصوص این توافقنامه را ازنظر حقوقی باطل دانست.

خالد علی در گفت‌وگو با خبرگزاری روسی “اسپوتنیک” تأکید کرد: این توافقنامه، به‌موجب حکم دادگاه باطل اعلام‌شده است و پس‌ازآن دادگاه، اعتراض دولت به‌حکم صادره را مردود اعلام کرده است و قرار است حکم نهایی در شانزدهم ژانویه صادر شود و پیش‌دستی دولت پیش از صدور حکم نهایی و ارسال لایحه توافقنامه به پارلمان، به‌مثابه نقض حکم دادگاه است. خالد علی تصریح کرد: ارسال لایحه توافقنامه به پارلمان به مثابه اقدامی انتحاری برای دولت مصر خواهد بود که موجب فروریختن پایه‌های قانونی حاکمیت خواهد شد. بنابراین این تصمیم، هم ازنظر سیاسی، هم ازنظر قانونی و هم بر اساس قانون اساسی، تصمیمی اشتباه است و ملت مصر باید در قبال این تصمیم، از خاک سرزمین خود دفاع کند. منبع: تسنیم


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۳۱
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *