لایحه نظام جامع انتخابات تقدیم دولت شد

دسته: رویداد حقوقی
بدون دیدگاه
یکشنبه - ۷ شهریور ۱۳۹۵


لایحه نظام جامع انتخابات تقدیم دولت شد

وزیر کشور:

لایحه نظام جامع انتخابات تقدیم دولت شد

 

«عبدالرضا رحمانی فضلی» عصر جمعه در پایان دومین روز سفر خود به گلستان در جمع خبرنگاران درباره قانون انتخابات گفت: ما قانون جامع انتخابات نداریم و مجمع تشخیص مصلحت نظام سیاست کلی را تدوین کرده اما هنوز ارائه نشده است.

رحمانی فضلی تأکید کرد: دراین‌بین وزارت کشور نظام جامع انتخابات را به‌صورت لایحه دیروز تقدیم دولت کرد که به‌زودی موردبررسی قرارگرفته و به مجلس ارسال می‌شود و امیدواریم تصویب شود تا قانون جامع انتخابات داشته باشیم.

وی درباره رویکرد دولت در بحث احزاب و گروههای سیاسی، گفت: نشاط و تحرک خوبی در احزاب وجود دارد و از هشت هزار حزبی که در کشور فعال هستند 30 تا 35 درصد آنها دراین دولت ثبت‌شده‌اند و خانه احزاب که حدود 10 سال تعطیل بود در همین دولت دوباره راه‌اندازی شد.

وزیر کشور به انتخابات گذشته اشاره کرد و ابراز داشت: 2 انتخابات با قوانین متفاوت به مرحله اجرا درآمد و بیش از 12 هزار نفر ثبت‌نام کردند که 2 برابر دوره‌های گذشته بود؛ 62 درصد مشارکت در کشور رقم خورد که آمار خوب و چشمگیری بود و ازنظر امنیتی هم بسیار بالابود. رحمانی فضلی تأکید کرد: در هر انتخابات کشور میانگین 12 نفر کشته داشته‌ایم که در آخرین انتخابات برگزارشده هیچ موردی گزارش نشد.

وزیر کشور درباره برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراها در سال آینده گفت: این انتخابات در 29 اردیبهشت برگزار می‌شود و ثبت‌نام ریاست جمهوری در فروردین‌ماه خواهد بود و زمان تبلیغات هم 20 روزه است که البته بیشتر در پایتخت متمرکز است اما انتخابات بزرگ شورای شهر و روستا راداریم که ثبت‌نام آن در اسفندماه خواهد بود و همه حتی روستاها هم درگیر خواهند بود. منبع: ایرنا


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۲۶
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *