لابی قدرت در آمریکا عامل عدم توافق در سوریه : احتمال جنگ تمام عیار

دسته: رویداد حقوقی
بدون دیدگاه
سه شنبه - ۱۳ مهر ۱۳۹۵


لابی قدرت در آمریکا عامل عدم توافق در سوریه : احتمال جنگ تمام عیار

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در اظهاراتی از لابیهای قدرت در آمریکا به عنوان عامل مهم عدم دستیابی به توافق در سوریه پرده برداشت.
به نقل از تاس، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در اظهاراتی لابیهای سنگین در آمریکا را عامل عدم دستیابی به توافق در سوریه توصیف کرد.
«ماریا زاخاروا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی TVT در این باره گفت: لابیهای سنگین در آمریکا همانند گِلهایی هستند که موجب تیره شدن آب می‌شوند؛ لذا دستیابی به توافق در سوریه را با چالش مواجه ساخته اند.
سخنگوی وزارت خارجه روسیه در این باره ادامه داد: سؤال مطرح این است که چرا به دیپلماسی، سازمان ملل، مذاکرات و یا حتی قوانین بین المللی نیاز داریم؟ چرا در حالی که قدرت و حاکمیت قوی وجود دارد، باز هم باید در عرصه بین الملل به تعهدات پایبند باشیم؟ همه منطق حاکم کنونی را می‌دانند؛ چرا که همه چیز بر این اساس به یک مقوله ختم می‌شود که همان یک جنگ تمام عیار است.
وی در پاسخ به این سؤال که اگر آمریکا در سوریه از قوه قاهره استفاده کند، واکنش روسیه چه خواهد بود؛ خاطر نشان کرد: نمی توانم از هم اکنون چیزی را پیش بینی کنم. این کارِ متخصصان امر است. در صورت تجاوز مستقیم آمریکا به سوریه و یا ارتش این کشور؛ این اقدام به تغییر وحشتناک و ساختاری نه تنها در اراضی این کشور، بلکه به طور کلی در منطقه منتهی خواهد شد. «ماریا زاخاروا» در ادامه تأکید کرد که تغییر حاکمیت در سوریه موجب می‌شود تا خلأ قدرت در این کشور ایجاد شده و به جای گروههای میانه رو؛ تعداد زیادی از گروههای تندرو تروریستی در این کشور حاکم شوند.
این در حالیست که «جان کری» وزیر خارجه آمریکا پیشتر روسیه را به قطع تمامی همکاریهای فیمابین در سوریه تهدید کرده بود. منبع: مهر


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۶
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *