قوانین تازه درباره اردوی دانشجویی

دسته: دانشجوی حقوق
بدون دیدگاه
سه شنبه - ۲۳ شهریور ۱۳۹۵


قوانین تازه درباره اردوی دانشجویی

ویرایش آیین‌نامه به اتمام رسید

قوانین تازه درباره اردوی دانشجویی

720649415

معاون فرهنگی- سیاسی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاهها اعلام کرد: بازبینی آیین‌نامه اردوهای دانشجویی به اتمام رسید و این آیین‌نامه به‌زودی به دانشگاهها ابلاغ می‌شود.
حجت‌الاسلام سید مجید قریشی با اشاره به نهایی شدن آیین‌نامه اردوهای دانشجویی گفت: در جلسه‌ی اسلامی شدن دانشگاهها آیین‌نامه اردوهای دانشجویی به مرحله ابلاغ رسید.
وی افزود: با توجه به اینکه اردوهای دانشجویی دارای حاشیه‌هایی بود بر همین اساس آیین‌نامه آن بازبینی شد.
حجت‌الاسلام قریشی ادامه داد: بعضاً ما مشاهده می‌کنیم اردوهایی در خارج از دانشگاه با حضور برخی از دانشجویان و غیر دانشجویان شکل می‌گیرد و عکسها و مطالب آن در فضای مجازی به نام اردوی دانشجویی منتشر می‌شود.
معاون فرهنگی- سیاسی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاهها افزود: در آیین‌نامه جدید به دانشگاهها اجازه داده‌شده است وقتی با چنین مسائلی برخورد کردند، از افرادی که این اردوهای غیر مجوز دار را برگزار می‌کنند و باعث می‌شوند دانشگاه بدنام شود،شکایت کنند.
وی درباره اردوهای آموزشی نیز گفت: بند اول این آیین‌نامه به اردوهای آموزشی اختصاص داشت که اصل آن در رعایت عدم اختلاط است چه در اردوهای آموزشی چه در اردوهای علمی و چه در اردوهای فرهنگی باید این اصل عدم اختلاط رعایت شود.
حجت‌الاسلام قریشی تصریح کرد: در اردوهای آموزشی مواردی مطرح می‌شد که امکان جداسازی دانشجویان دختر و پسر فراهم نیست این‌گونه اردوها قرار شد با مسؤولیت معاون آموزشی دانشگاه و حضور شخص استاد در اردو برگزار شود و از شورای فرهنگی دانشگاه مجوز برگزاری آن اخذ شود. اگر اردوی مذکور شرایط لازم را داشت، برگزار می‌شود.
اجرای طرح راهبری فرهنگی
قریشی ادامه داد: ازجمله فعالیتهای دیگری که توسط نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها صورت می‌گیرد طرح «راهبری فرهنگی» در دانشگاهها است که با مشارکت دانشگاه و کانونهای دانشجویی پیگیری می‌شود.
وی افزود: این طرح به دنبال گفتمان‌سازی ملی و ترویج مباحث دینی و تعمیق مباحث سیاسی در دانشگاهها است.
قریشی افزود: نباید رؤسای دانشگاهها اجازه دهند که دانشگاهها به باشگاه احزاب و جولانگاه جریانهای سیاسی تبدیل شود. باید فضای آزاداندیشی و کرسیهای آزاداندیشی در دانشگاهها فعال‌تر شود.
خلاء کرسیهای تخصصی آزاداندیشی در دانشگاهها
وی ادامه داد: در حال حاضر تعداد کرسیهای تخصصی آزاداندیشی در دانشگاهها کم است که باید به آن بیشتر پرداخت. همچنین باید گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی بیشتر مدنظر قرار گیرد.
دانشگاهها ورود زودرس به انتخابات نداشته باشند وی اظهار داشت: با توجه به اینکه امسال سالی است که به انتخابات ریاست جمهوری منتهی می‌شود، توصیه ما به دانشگاهها این است که ورود زودرس به انتخابات نداشته باشند.
منبع: مهر


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۳۷
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *