قوانین جدید برای ایجاد مناطق آزاد

دسته: تازه های قوانین
بدون دیدگاه
جمعه - ۱۴ آبان ۱۳۹۵


قوانین جدید برای ایجاد مناطق آزاد

کمیسیون تلفیق تصویب کرد:

قوانین جدید برای ایجاد مناطق آزاد

 607180141

سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه ششم از وضع مقررات جدید برای ایجاد مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی در این کمیسیون خبر داد.

دنیای حقوق: محمد خدابخشی اظهار کرد: به‌موجب مصوبه روز دوشنبه 10/8/1395 کمیسیون تلفیق برنامه ششم ایجاد هر نوع منطقه آزاد تجاری – صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی منوط به تأمین زیرساخت‌های موردنیاز و دریافت تأییدیه‌های لازم زیست‌محیطی، امنیتی و نظامی شد.

وی افزود: به‌موجب مصوبه کمیسیون تلفیق برای منطقه آزاد تجاری – صنعتی معرفی سازمان اداره‌کننده‌ای که توانمند باشد نیز یکی از الزامات خواهد بود. همچنین محدوده منطقه آزاد تجاری – صنعتی تا سقف هزار هکتار و برای منطقه ویژه اقتصادی نیز 200 هکتار تعیین شد.

نماینده مردم الیگودرز در مجلس خاطرنشان کرد: در مصوبه دیگری مقرر شد دولت برای تثبیت جمعیت در روستاها و ایجاد اشتغال به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کند که در سال امکان ایجاد اشتغال در حداقل 3000 روستا فراهم شود.

خدابخشی اضافه کرد: در مصوبه دیگر، شهرداری‌ها مکلف شدند جاده‌های ورودی و خروجی منتهی به شهرها را ساماندهی کنند که برای این کار شهرهایی که مرکز استان باشند تا 20 کیلومتر و شهرهای بزرگ تا پنج کیلومتر و سایر شهرها تا دو کیلومتر ساماندهی خواهند شد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه ششم در پایان گفت: در مصوبه دیگر کمیسیون تلفیق مقرر شد 27 صدم درصد از کل عوارض مربوط به قانون مالیات بر ارزش‌افزوده به توسعه ورزش همگانی، ورزش بانوان، توسعه زیرساخت‌های ورزشی در روستاها و مناطق عشایری و ورزش جانبازان و معلولان اختصاص پیدا کند.


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۷۳
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *