قطر قانون جاستا را محکوم کرد

دسته: حقوق بین الملل
بدون دیدگاه
یکشنبه - ۱۸ مهر ۱۳۹۵


قطر قانون جاستا را محکوم کرد

قطر قانون جاستا را محکوم کرد

 

قطر در واکنش به تصویب قانون عدالت در برابر حامیان تروریسم (جاستا) در کنگره آمریکا در حمایت از عربستان آن را محکوم و نقض اصل مساوات و مصونیت سیاسی کشورها دانست.

به نوشته پایگاه خبری الخلیج نیوز، پارلمان قطر چهارشنبه در جلسه خود به ریاست «شیخ عبدالله بن ناصربن خلیفه آل ثانی» در حمایت از عربستان در خصوص محکومیت این کشور به اتهام حمایت از حملات 11 سپتامبر آمریکا، قانون جاستا را محکوم کرد و آن را زیر پا گذاشتن عرف‌های بین‌المللی در روابط کشورها دانست.

این پارلمان تصویب قانون عدالت در برابر حامیان تروریسم را پیشینه مهم برای روابط کشورها و آنچه ممکن است در اثر آن دامن‌گیر هر یک از آنها شود، توصیف کرد.

به‌موجب قانون عدالت در برابر حامیان تروریسم (جاستا) مصوب سنا و کنگره آمریکا، خانواده قربانیان حملات یازده سپتامبر 2001 می‌توانند از دولت‌های بیگانه درازای خسارات وارده به خود شکایت کنند.

15 نفر از 19 هواپیماربای حادثه یازده سپتامبر، سعودی بودند، بااین‌حال عربستان حمایت از مهاجمان حادثه آن سال را رد می‌کند.

قطر ازجمله کشورهایی است که به حمایت از گروههای تروریستی در سوریه در کنار عربستان متهم است.

گروه‌های تروریستی بارها خود اذعان کرده‌اند که کشورهای عربستان و قطر از طریق مرزهای ترکیه سلاح، پول و تجهیزات به این گروهها ارسال می‌کنند.

رابرت فیسک، خبرنگار معروف انگلیسی قطر را به حمایت مالی و تسلیحاتی از گروه تکفیری صهیونیستی جبهه النصره متهم کرد.

شبکه تلویزیونی الجزیره قطر پیش‌تر با «ابو محمد الجولانی» سرکرده این گروه تروریستی مصاحبه کرد.

منبع: ایرنا


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۲۷
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *