قرارداد خرید ۱۰ فروند کشتی با کره جنوبی امضا شد

دسته: غیر حقوقی
بدون دیدگاه
شنبه - ۲۰ آذر ۱۳۹۵


قرارداد خرید ۱۰ فروند کشتی با کره جنوبی امضا شد

قرارداد خرید ۱۰ فروند کشتی با کره جنوبی امضا شد

 %d9%82%d8%b1%d8%a7%d8%b1%d8%af%d8%a7%d8%af-%d8%ae%d8%b1%db%8c%d8%af-%db%b1%db%b0-%d9%81%d8%b1%d9%88%d9%86%d8%af-%da%a9%d8%b4%d8%aa%db%8c-%d8%a8%d8%a7-%da%a9%d8%b1%d9%87-%d8%ac%d9%86%d9%88%d8%a8%db%8c

به فاصله سه روز پس از خبر والاستریت ژورنال مبنی بر قصد کشتیرانی برای امضای قرارداد خرید کشتی باکرهایها خبر میرسد که کشتیرانی جمهوری اسلامی اولین قرارداد سفارش ساخت کشتی با هیوندایی را امضا کرد. این قرارداد شامل 10 فروند کشتی است.

 اولین سفارش ساخت کشتی با فاینانس خارجی توسط کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و هیوندای کره جنوبی بعد از توافق هسته‌ای به امضا رسید.

براین اساس این قرارداد گروه صنایع سنگین هیوندای، بزرگ‌ترین گروه کشتی‌سازی جهان اعلام کرد، امروز قرارداد ساخت کشتیهای کانتینری مگا سایز 14 هزار و 500 TEU و تانکرهای حمل مشتقات نفتی و محمولات شیمیایی 49 هزار تنی را با تأمین مالی بانکها و شرکتهای کره‌ای با کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین شرکتهای کشتیرانی خاورمیانه در سئول منعقد کرد. مذاکرات اولیه سفارش ساخت کشتی که با حسن نیت طرفین از اوایل دی‌ماه سال 1394 آغازشده بود.

بر اساس این گزارش به درخواست کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و به‌منظور توسعه صنایع کشتی‌سازی ایرانی، در کنار این قرارداد، شرکت کشتی‌سازی گروه صنایع سنگین هیوندای (HHI)، برنامه تبادل‌نظر و پیگیری همکاری فنی با یکی از یاردهای کشتی‌سازی داخلی را در دستور کار خود قرار داده است. کشتیهای کانتینری سفارش شده، ابعادی برابر با 366 متر طول، 48.2 متر عرض و 29.9 متر ارتفاع داشته و تانکرهای حمل مشتقات نفتی و محمولات شیمیایی، 183 متر طول، 32.2 متر عرض و 19.1 متر ارتفاع دارند. کشتیهای کانتینری در یاردهای کشتی‌سازی HHI و تانکرهای حمل مشتقات نفتی و محمولات شیمیایی در یاردهای HMD در شهر اولسان کره، منطبق با آخرین استانداردهای سازمان بین‌المللی دریانوردی (IMO)، شامل مقررات محدودکننده انتشار گازهای NOX ساخته می‌شوند. این کشتیها در نوع خود اولین شناورهای نسل جدید با چنین ابعادی است که در اختیار ناوگان ملی جمهوری اسلامی قرار می‌گیرد. بر اساس این قرارداد اولین کشتی نیمه اول سال 1397 تحویل خواهد شد. طی موافقت‌نامه‌ی اجرایی که توسط طرفین به امضا رسید شرکت هیوندایی متعهد شد نسبت به نهایی کردن برنامه آموزش نیرو، انتقال دانش طراحی، مهندسی و اطلاعات فنی و مدلهای نرم‌افزاری با یکی از شرکتهای سازنده کشتی در داخل کشور طی حداکثر چهار ماه اقدام کند. شرکت هیوندایی نیز همچنین متعهد شد از تولیدات و توانمندیهای فناوری شرکتهای دانش‌بنیان و تولیدی جمهوری اسلامی ایران نهایت استفاده را در ساخت و نصب تجهیزات و تولید نهایی محصولات دریایی بهره‌گیری کند.

قرارداد امضاشده با هیوندای شامل دو فروند کشتی مگا سایز 14 هزار و 500 TEU و 6 فروند شناور 49 هزار تنی است. منبع: تسنیم


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۳۱۹
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *