قراردادهای نفتی با مشارکت شرکتهای خارجی

دسته: حقوق اقتصادی
بدون دیدگاه
شنبه - ۵ تیر ۱۳۹۵


قراردادهای نفتی با مشارکت شرکتهای خارجی

توکلی نماینده سابق مجلس گفت: قراردادهای نفتی که در میادین مشترک آبی و در میادینی که در عمق بالای آبها قرار دارند ولی فناوری اکتشاف و استخراج نفت در این حوزه را نداریم با طریق مشارکت شرکتهای خارجی صورت گیرد.
احمد توکلی در نشست خبری بررسی الگوهای جدید قراردادهای نفتی ایران در پسابرجام که در خبرگزاری فارس برگزار شد در جمع خبرنگاران گفت: پیش‌ازاین برای نخستین بار اشکالهای قراردادهای نفتی را در حالی بازگو کردیم که از آن موقع به درخواست معاون اول رئیس‌جمهور جلسات متعددی به ریاست آقامحمدی به‌منظور بررسی انتقادها و قراردادهای نفتی تشکیل و برپا شد.
وی افزود: اشکالهای موجود در این زمینه به دودسته قراردادهای IPC و همچنین رویکرد جدید اعطای دربست قراردادهای مشترک به شرکتهای خارجی بود. در این زمینه پس از برگزاری 4 جلسه، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور درخواست صحبت و رایزنی جداگانه با منتقدان به‌منظور جمع‌بندی صحبتها را داشت که در نهایت عنوان شد که قراردادهای IPC پس از انجام اصلاحات آن تنها برای 2 یا 3 میدان نفتی خاص قابل‌قبول است. این اقتصاددان عنوان کرد:‌ بر اساس درخواستهایی که ارائه شد، باید قراردادهای نفتی در میدا‌نهای مشترک آبی و همچنین در میدانهایی که در عمق بالای آبها قرار دارند و کشور برای اکتشاف و استخراج نفت از تکنولوژی لازم در این زمینه برخوردار نیست، از طریق مشارکت شرکتهای خارجی صورت گیرد و معتقدیم که با فضایی که در پسابرجام ایجادشده استقبال از سرمایه‌گذاریها بیشتر خواهد شد. منبع:خبرگزاری فارس


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۵۵
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *