قدردان ملت بزرگ ایران هستیم

دسته: غیر حقوقی
بدون دیدگاه
یکشنبه - ۷ شهریور ۱۳۹۵


قدردان ملت بزرگ ایران هستیم

رئیسجمهوری بولیوی:

قدردان ملت بزرگ ایران هستیم

«اِوو مورالس» روز جمعه به‌وقت محلی در دیدار با محمدجواد ظریف وزیرامورخارجه کشورمان در سانتا کروز، گفت: از همه همکاریها و حمایتهای ایران به دولت و ملت بولیوی صمیمانه سپاسگزاری می‌کنم.

وی افزود: ما تجربه بسیار خوبی از همکاریهای دوجانبه داریم و مایل هستیم این همکاریها را گسترش دهیم. رئیس‌جمهوری بولیوی خاطرنشان کرد: ما آمادگی داریم با شرکتهای مختلف ایرانی درزمینه‌های گوناگون مانند کشاورزی، علوم و فنّاوری، مالی و بانکی و دیگر عرصه‌ها مشارکت و همکاری کنیم.

وی در همین راستا از حضور هیأت 120 نفره ایران به ریاست ظریف که بیش از 80 تن از آنان را صاحبان شرکتهای مختلف اقتصادی دولتی و خصوصی درزمینه‌های خدمات فنی و مهندسی، دارویی، فناوری، بیوتکنولوژی، صنعت، معدن، پتروشیمی، نفت و گاز، کشاورزی، بانکی و کشتیرانی تشکیل می‌دهند، ابراز خرسندی کرد.این هیأت باهدف بررسی فرصتهای اقتصادی مشترک ایران و 6 کشور آمریکای مرکزی و جنوبی ازجمله بولیوی از یکشنبه گذشته دراین منطقه بسر می‌برد. مورالس گفت: ما توانستیم به‌رغم خواست بیگانگان در کنار هم بایستیم و روابط خود را گسترش دهیم، این راه باید ادامه یابد.ظریف نیز دراین نشست اظهار داشت: ما برای گسترش روابط با بولیوی اهمیت زیادی قائل هستیم. وی افزود: جمهوری اسلامی ایران مایل است در کنار روابط بسیار خوب سیاسی، روابط اقتصادی دوجانبه را هم گسترش داده و آن را تعمیق بخشد.ظریف سفر هیأت بزرگ تجاری و اقتصادی ایران به بولیوی را در همین راستا دانست.وی با اشاره به امضای یادداشت تفاهم همکاریهای صلح‌آمیز فضایی میان ایران و بولیوی در جریان این سفر گفت: خوشحالیم که امروز این سند همکاری میان دو کشور امضاشده است.وزیر خارجه تصریح کرد: ایران و بولیوی درزمینه‌های سیاسی و بین‌المللی دیدگاهها و مواضع مشترکی دارند. به همین دلیل، ما خواهان رایزنیهای بیشتر و مستمر در خصوص مسائل موردعلاقه طرفین و نیز مسائل منطقه‌ای هستیم. اعطای عالی‌ترین نشان دولتی بولیوی به ظریف و برگزاری همایش بررسی فرصتهای اقتصادی مشترک دو کشور با حضور بیش از 250 شرکت از دیگر برنامه‌های امروز ظریف در سانتا کروز بود.

ظریف که پنجشنبه‌شب از شیلی وارد بولیوی شد، صبح شنبه در ششمین و آخرین مرحله از سفرش به آمریکای لاتین، به کاراکاس پایتخت ونزوئلا می‌رود.

منبع: ایرنا


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۳۰
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *