فیسبوک رمزهای عبور هک شده را می‌خرد

دسته: غیر حقوقی
بدون دیدگاه
دوشنبه - ۲۴ آبان ۱۳۹۵


فیسبوک رمزهای عبور هک شده را می‌خرد

فیسبوک رمزهای عبور هک شده را میخرد

فیسبوک به خرید رمزهای عبور هک شده از بازار سیاه میپردازد تا ایمنی کاربران خود را حفظ کند.

 به نقل از گیزمودو، امنیت اینترنتی همیشه یکی از نگرانیهای اصلی ذی‌نفعهای عصر دیجیتال بوده است. میلیا

%d9%81%db%8c%d8%b3%d8%a8%d9%88%da%a9-%d8%b1%d9%85%d8%b2%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%b9%d8%a8%d9%88%d8%b1-%d9%87%da%a9ردها کاربر در رسانه‌های اجتماعی مختلف عضو هستند که حاوی اطلاعات کاربری، اطلاعات شخصی، پیامها و تصاویر شخصی آنها هستند.

فیسبوک برای ایمن نگه داشتن حساب کاربران خود، رمزهای عبور هک شده را از بازارهای سیاه خریداری می‌کند. این شرکت بصورت 24 ساعته در تلاش برای حفظ امنیت کاربران و جلوگیری از هک شدن یا سرقت داده‌ها است. این امری انکارناپذیر است که سرقت داده‌ها در اینترنت بسیار متداول بوده و تاکنون بسیاری از شرکتهای بزرگ مانند یاهو و گوگل را نیز تحت تاثیر قرار داده است.

در حال حاضر ماهانه بیش از 1.71 میلیارد کاربر در سراسر جهان در فیسبوک فعالیت می‌کنند. این شرکت باید داده‌های هر کاربر را مدیریت کرده و همچنین از امنیت حسابهای آنها حفاظت کند. استفاده مجدد از رمزهای عبور قدیمی و انتخاب ارقام ضعیفی مانند 12345 یا خود کلمه پسورد به عنوان رمز عبور باعث می‌شود تا حسابها در برابر هک آسیب‌پذیر شوند.

در حال حاضر سایتها با استفاده از نرم‌افزارهای ضد حمله از این مساله اجتناب می‌کنند. تجارت رمزهای عبور هک شده در بازارهای سیاه نشان می‌دهد که بسیاری از کاربرها از رمز عبور ضعیف استفاده می‌کنند.

این رمزهای عبور به این خاطر خریداری می‌شوند تا با پسووردهای کدگذاری شده مورد استفاده در سایت فیسبوک ارجاع متقابل داده می‌شوند. این رسانه سپس به دهها میلیون کاربر خود اطلاع می‌دهد که رمزهای عبور آنها ضعیف بوده و باید برای امنیت بیشتر تغییر یابند.

علاوه بر آن، فیسبوک ابزاری را برای کاربرانش فراهم کرده تا بتوانند امنیت حسابشان را بیشتر و حریم خصوصی خود را حفظ کنند. برخی از این ابزارها شامل احراز هویت دو مرحله‌ای، شناسایی چهره دوستان و الگوریتمهای یادگیری ماشین برای بررسی فعالیتهای جعلی در حساب کاربران هستند.

منبع: ایسنا


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۷۴
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *