فناوریهای نوین بستر رشد ناهنجاریها را فراهم کرده است

دسته: رویداد حقوقی
بدون دیدگاه
چهارشنبه - ۲۹ دی ۱۳۹۵


فناوریهای نوین بستر رشد ناهنجاریها را فراهم کرده است

قائممقام معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه:

فناوریهای نوین بستر رشد ناهنجاریها را فراهم کرده است

 

%d9%81%d9%86%d8%a7%d9%88%d8%b1%db%8c%d9%87%d8%a7%db%8c-%d9%86%d9%88%db%8c%d9%86-%d8%a8%d8%b3%d8%aa%d8%b1-%d8%b1%d8%b4%d8%af-%d9%86%d8%a7%d9%87%d9%86%d8%ac%d8%a7%d8%b1%db%8c%d9%87%d8%a7-%d8%b1%d8%a7

مهدی امیری اصفهانی قائممقام معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه در جلسه امضای تفاهمنامه بین معاونت اجتماعی قوه قضاییه و شرکتهای همراه اول، ایرانسل و رایتل گفت: همه ما از باب مسؤولیت فردی و اجتماعی که داریم اگر در مسیر خود حرکت به سمت سعادت نداشته باشیم و دیگران را هم به سمت کمال هدایت نکنیم در پیشگاه خداوند و سپس مردم مواخذه خواهیم شد چون همه انسانها نسبت به هم حقوحقوقی دارند و علاوه بر حقوق فردی همه یک مسؤولیت جمعی و مشارکت عمومی در تقویت یکدیگر دارند.

وی گفت: در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران این موضوع به‌عنوان یک اصل ریشه‌ای و هدف برای نظام منظور شده است همه ما چه در بخش حاکمیتی چه در بخش مردمی و عمومی از باب مسؤولیت عمومی که داریم الزاماً باید در این مسیر حرکت کنیم که این امر هم مبنای اعتقادی دارد و هم مبنای قانونی، انسانی و اخلاقی دارد.

قائم‌مقام معاونت اجتماعی گفت: از طرفی دیگر آن لشکر قسم‌خورده شیطان برای ما مانع ایجاد می‌کند و متأسفانه ما هر روز با افزایش نگران‌کننده روند جرم و ناهنجاری مواجه هستیم.

وی گفت: امروز یک عزم ملی در کشور ایجادشده است که جرایم اجتماعی و مخل امنیت عمومی مدیریت و کنترل شود و در شرایطی که مرزهای جغرافیایی رنگ‌باخته است دنیای اطلاعات و ارتباطات مرزهای جدیدی را به وجود آورده است.

امیری اصفهانی گفت: مدیریت آسیبها و جرایم و کنترل آنها امروزه به یک امر مشکل تبدیل‌شده است به این خاطر که اطلاعات و ارتباطات در بستر فناوریهای نوین از حیث سرعت رشد ویژگیهای قابل‌توجهی دارد.

قائم‌مقام معاونت اجتماعی گفت: جمعیت کشور ما جمعیتی جوان است که تمایل به استفاده از فناوریهای نوین دارد و فناوریهای نوین بستر رشد ناهنجاریها را فراهم کرده است.

وی گفت: امروز شاهد ناهنجاریهای مختلفی هستیم چون در شرایط مختلفی داریم زندگی می‌کنیم که ویژگیهای دنیای غیرواقعی در حال حاکم شدن بر ویژگیهای دنیای واقعی است و در این دنیای مجازی و غیرواقعی هیچ الزامی وجود ندارد و اگر هم موجود باشد به مرحله‌های اجرایی نرسیده است.

امیری اصفهانی گفت: البته فناوری فی‌نفسه می‌تواند دارای ارزش باشد و نوع استفاده از آن بسیار تعیین‌کننده است در قانون استفاده از پیچیده‌ترین فنون و فناوری وظیفه نظام است اما نوع استفاده از این تجارب و فنون مهم است که باید مدیریت شود.

قائم‌مقام معاونت اجتماعی گفت: یکی از وظایف دیگری که در قانون اساسی کشور مقررشده است بالا بودن سطح آگاهیهای عمومی مردم با استفاده از روشهای مختلف است.

وی گفت: از طرف دیگر تأمین حقوق مردم وظیفه نظام است و کسی حق ندارد اعمال حق خود را وسیله‌ای برای تجاوز به حقوق دیگران قرار دهد نهایتاً این‌که همه موظف هستیم به شکل هوشمندانه‌ای ارتباطات و فناوریهای نوین را به نفع ارتقا سلامت جامعه و بالا بردن امنیت اجتماعی مدیریت کنیم.

امیری اصفهانی گفت: یک‌بخشی از بازیگران اصلی در فضای ارتباطی کشور سه اپراتور بزرگ فعال کشور یعنی همراه اول،‌ایرانسل و رایتل هستند که نقش ویژه‌ای در ساماندهی این موضوعات می‌توانند داشته باشند.

قائم‌مقام معاونت اجتماعی گفت: این نقش هم در زمینه ارتقای آگاهیهای عمومی است که می‌تواند فضا را به‌گونه‌ای مدیریت کند که زمینه وقوع ناهنجاری به حداقل برسد.

وی گفت: همان‌گونه بیان شد مسؤولیت اجتماعی باید بسیار مدنظر قرار گیرد و جامعه به سلامت اجتماعی نمی‌رسد مگر با مشارکت همگانی.

امیری اصفهانی گفت: امروز مقوله مسؤولیت اجتماعی در فضای مدیریتی،‌اقتصادی،‌فرهنگی کاملاً مورد توجه است و هر کسی که از هر منفعتی بهره‌مند می‌شود در مقابل آن مسؤولیت اجتماعی دارد.

قائم‌مقام معاونت اجتماعی گفت: دستگاههای ارتباطی با توجه به میزان تأثیرگذاری آنها مسؤولیت اجتماعی بیشتری دارند با حضور این سه شرکت در این جلسه و امضای تفاهم‌نامه می‌توان گفت که باب مسؤولیت پذیری در جامعه در حال باز شدن است و امیدواریم که سایرین هم پا در میدان بگذارند امروز تفاهم‌نامه‌ای بین معاونت اجتماعی قوه قضاییه و سه شرکت مذکور امضا شد که هدفهای مشخصی را مدنظر دارند.

وی گفت: این جلسه و تفاهم اولین حرکت است و امیدواریم که آخرین حرکت در راستای کاهش وقوع جرم نباشد. منبع: میزان


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۸
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *