فضای عمومی برای توسعه همکاری ایران و آذربایجان آماده است

دسته: رویداد حقوقی
بدون دیدگاه
سه شنبه - ۳ اسفند ۱۳۹۵


فضای عمومی برای توسعه همکاری ایران و آذربایجان آماده است

فضای عمومی برای توسعه همکاری ایران و آذربایجان آماده است

پورمحمدی

پورمحمدی در جمع خبرنگاران سفر خود به جمهوری آذربایجان را مثبت ارزیابی کرد و افزود: امیدواریم در آینده شاهد توسعه روابط و همکاریهای دو کشور در همه حوزهها باشیم.

وی اظهار کرد: یک اعتماد قابل‌توجه بین مسؤولین ایران و جمهوری آذربایجان ایجادشده و توطئه بسیاری از دشمنان که تلاش داشتند بین مردم، مسؤولین و رهبران دو کشور نفاق، جدایی و فاصله به وجود بیاورند، بدبینیها را تشدید کنند و ناامنی در کشورهای ما ایجاد کنند، برطرف شده است.

وزیر دادگستری کشورمان ضمن ابراز رضایت از نتایج این سفر به جمهوری آذربایجان، بیانیه مشترک امضاشده در دیدار با همتای آذربایجانی گفت: دو کشور بر مبارزه با تروریسم، قاچاق مواد مخدر و نیز همکاریهای علمی و پژوهشی تأکید کردند و سندهای همکاری بین دو کشور به امضا رسید.

مصطفی پورمحمدی افزود: هم‌چنین توافق کردیم برای رفع اختلافات اداری بین بازرگانان و سرمایه‌گذاران دو کشور اتاق مشترک داوری تجاری ایجاد شود و گفت‌وگوهای اولیه در این زمینه صورت گرفت و قرار شد توافقنامه‌ای در این زمینه آماده و به امضای دو طرف برسد.

وی مشترکات تاریخی و فرهنگی مردم ایران و جمهوری آذربایجان را خاطرنشان کرد و آن را بستر خیلی ارزنده برای توسعه همکاریهای فرهنگی خواند و گفت: این مهم هم به توسعه روابط در تمامی عرصه‌ها از جمله سیاسی، اقتصادی و امنیتی کمک می‌کند.

وزیر دادگستری جمهوری اسلامی ایران روز گذشته «پنجشنبه» برای دیدار دوروزه وارد جمهوری آذربایجان شده و در این سفر با رئیس‌جمهوری، رئیس مجلس ملی، وزیر کشور، همتای خود آذربایجانی دیدار و گفت‌وگو کرد. منبع ایرنا


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۴
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *