فرماندهی امام (ره) در ایام جنگ، استثنایی بود

دسته: غیر حقوقی
بدون دیدگاه
دوشنبه - ۸ شهریور ۱۳۹۵


فرماندهی امام (ره) در ایام جنگ، استثنایی بود

روحانی در نشست دولتمردان دفاع مقدس:

فرماندهی امام (ره) در ایام جنگ، استثنایی بود

 

حجت‌الاسلام حسن روحانی ضمن قدردانی از تلاشهای دولت زمان دفاع مقدس از نسبت به جایگاه خانواده‌های شهدای حوزه دولت به‌ویژه شهیدان رجایی، باهنر، کلانتری، فیاض بخش، فکوری، عباسپور، قندی، تند گویان و مصطفی چمران ادای احترام کرد.

رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه جنگها تأثیرهای بسیار مخربی در سطح جهان دارند، متذکر شد: البته دفاع از روی خلوص و تلاش برای جلوگیری از اشغال کشور توسط بیگانگان، می‌تواند پایه‌گذار ایثار و مقاومتی ملی باشد.

وی همچنین بابیان اینکه القاعده محصول تجاوز شوری سابق و پس‌ازآن آمریکا به افغانستان بود، اظهار داشت: اگر امروز داعش به خونریزی گسترده در منطقه دست می‌زند، حاصل تجاوزهایی است که به افغانستان، عراق و تحریکهای منطقه‌ای در حوزه سوریه شده است.

رئیس شورای عالی امنیت ملی بابیان اینکه از ابتدای جنگ تحمیلی کمیته‌ها، سپاه، ارتش، بسیجیان و هرکسی که می‌توانست به صحنه آمد، افزود: تکامل بسیاری از مسائل جنگ در حین حرکت و مبارزه به وجود آمد؛ به‌گونه‌ای که سپاه در مقاطع اولیه، اکثر سلاحهای سنگین و نیمه سنگین خود را به‌صورت غنیمتی داشت اما توانست بعدها دستاوردهای بزرگی در این زمینه دست پیدا کند.

روحانی با اشاره به شرایط جنگ تأکید کرد: فرماندهی امام (ره) در ایام جنگ، فرماندهی استثنایی بود؛ آن زمان در مسیر دفاع فرماندهی مؤثر صورت گرفت و پس‌ازآن حملات متقابل، پاک‌سازی سرزمینی و حتی در مرحله‌ای تنبیه متقابل متجاوز در دستور کار قرار گرفت.

رئیس‌جمهور در ادامه بیان داشت: در دوران جنگ تحمیلی، همه مردم به صحنه آمدند؛ به‌گونه‌ای که از سراسر کشور همه در جبهه‌ها حضور داشتند. جنگ تحمیلی نمود حضور همه قوا و اقشار درصحنه دفاع ملی بود.

رئیس قوه مجریه بابیان اینکه در دوران جنگ تحمیلی همه نهادها و دستگاهها ازجمله وزارتخانه‌های دولت، مجلس، نیروی انتظامی و قضات قوه قضائیه در دفاع از کشور حضوری فعال داشتند، گفت: البته اگر پیروی از دستورات امام و ولایت امر مسلمین نبود، در جنگی که ما مقابل دشمن تنها و طرف مقابل دارای حامیان بسیاری بود، نمی‌توانستیم به پیروزی برسیم.

روحانی همچنین با اشاره به تلاش دیپلماتها در پایان 8 سال جنگی هم‌زمان با رشادتهای رزمندگان در جبهه‌ها، اظهار داشت: با تلاش مشترک درصحنه‌های نظامی و دیپلماسی توانستیم به پایان قابل‌قبول و شکل مناسبی دست‌یابیم که نمود آن، به رسمیت شناخته شدن تجاوز رژیم بعث عراق در صحن سازمان ملل بود.

منبع: میزان


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۲۵
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *