فرانسه و بریتانیا خواستار اعمال تحریم علیه حملات شیمیایی در سوریه شدند

دسته: حقوق در سایر جوامع
بدون دیدگاه
شنبه - ۸ آبان ۱۳۹۵


فرانسه و بریتانیا خواستار اعمال تحریم علیه حملات شیمیایی در سوریه شدند

فرانسه و بریتانیا خواستار اعمال تحریم علیه حملات شیمیایی در سوریه شدند

به نقل از رویترز، پسازآنکه یک تحقیق بینالمللی ادعا کرد که نیروهای دولتی سوریه سه حمله شیمیایی را انجام دادهاند، کشورهای غربی فضاسازی گستردهای را علیه دمشق به راه انداختهاند و در تازهترین اقدام؛ فرانسه و بریتانیا خواستار اعمال تحریمهای جدیدی علیه دولت سوریه شدهاند.

این در حالی است که روسیه اعلام کرده است هنوز در حال بررسی یافته‌های این گزارش است. کاخ سفید نیز دولت سوریه را به خاطر این اقدام محکوم کرده است.گزارش چهارم از یک تحقیق بین‌المللی 13 ماهه توسط سازمان ملل و سازمان منع اشاعه سلاحهای شیمیایی، دولت سوریه را به خاطر حمله شیمیایی به منطقه‌ای در استان ادلب در 16 مارس 2015 میلادی، سرزنش کرده است. در ماه اوت نیز، سومین گزارشی که توسط سازمان ملل و سازمان منع اشاعه سلاحهای شیمیایی منتشرشده بود، دولت سوریه را به انجام دو حمله با گاز کلر در 21 آوریل 2014 و 16 مارس 2015 میلادی متهم کرده بود. دراین گزارش اشاره‌شده بود که گروه تروریستی داعش نیز از گاز خردل استفاده کرده است.

ژان مارک آیرو وزیر خارجه فرانسه از شورای امنیت خواسته است تا ضمن محکوم کردن استفاده از سلاحهای شیمیایی در سوریه، عاملان اصلی حملات شیمیایی را با تحریم مجازات کند.

761199890

دولت سوریه ادعاهای مطرح‌شده دراین گزارش را رد کرده است.

قرار است اعضای شورای امنیت فردا پنجشنبه درباره گزارش اخیر منتشرشده، رایزنی و تبادل‌نظر کنند. نمایندگان فرانسه و بریتانیا در سازمان ملل خواستار اعمال تحریمهای جدیدی علیه دولت سوریه به خاطر استفاده از سلاحهای شیمیایی شده‌اند.

فرانسوا دلاتره نماینده فرانسه در سازمان ملل از شورای امنیت خواست تا مدت‌زمان تحقیقات بین‌المللی درباره حملات شیمیایی در سوریه را تمدید کند. مأموریت بازرسان سازمان ملل 31 اکتبر به پایان خواهد رسید.

وی تاکید کرد: ما خواستار قطعنامه‌ای هستیم که عاملان اصلی این جنایات را تحریم کند. سامانتا پاور نماینده آمریکا در سازمان ملل نیز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: واشنگتن خواستار مجازات مناسب برای عاملان اصلی این حملات است.

منبع:تسنیم


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۲۵
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *