فراخوان حزب حامی کردها برای اعتراض مردمی گسترده

دسته: حقوق در سایر جوامع
بدون دیدگاه
دوشنبه - ۱۰ آبان ۱۳۹۵


فراخوان حزب حامی کردها برای اعتراض مردمی گسترده

بازداشت شهرداران دیار بکر

فراخوان حزب حامی کردها برای اعتراض مردمی گسترده

635452189

مقامهای امنیتی ترکیه از دستگیری دو تن از شهرداران دیار بکر، بزرگترین استان کردنشین جنوب شرق این کشور خبر داده و اعلام کردند دستگیری این افراد برای انجام یکسری تحقیقات در رابطه با اقدامات «تروریستی» صورت گرفته است.

به نقل از خبرگزاری فرانسه، در پی دستگیری «گلتن کیشاناک» و «فیرات آنلی» دو تن از شهرداران دیار بکر مأموران پلیس در اطراف شهرداری دیار بکر مستقر شدند.

به گفته شاهدان عینی دهها تن از مأموران پلیس به همراه خودروهای زرهی و کامیونهای دارای تجهیزات آب پرفشار در اطراف این شهرداری مستقرشده و مأموران پلیس به جستجو در این ساختمان پرداختند.

کیشاناک در فرودگاه محلی بازداشت و آنلی در منزلش حبس خانگی شده است.

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه مکرراً هشدار داده که مقامهای محلی به حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک) کمک می‌کنند و این گروه تروریستی دست به اقدامات خرابکارانه در کشور می‌زند.

حزب «دموکراتیک خلق» ترکیه نیز دستگیری این دو شهردار را متهم کرده و خواستار اعتراض گسترده امروز (چهارشنبه) و در ساعت 8 صبح به‌وقت محلی شده است.

این حزب در توییتر خود آورده است ما دستگیری این دو شهردار را محکوم می‌کنیم و خواستار آزادی سریع آنها هستیم.

حدود 200 تن شامل قانون‌گذاران حزب دموکراتیک خلق در نزدیکی شهرداری دیار بکر اواخر روز سه‌شنبه تجمع کرده و علیه این دستگیریها تظاهرات به راه انداختند.

ماه گذشته میلادی نیز 24 شهردار مظنون به ارتباط با پ.ک.ک یا از کار برکنار شده یا با افراد دیگری که نزدیک به حزب حاکم عدالت و توسعه هستند جابه‌جا شدند. منبع: ایسنا


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۵
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *