فارغ‌التحصیلی 119 زندانی در یک‌سال گذشته

دسته: دانشجوی حقوق
بدون دیدگاه
دوشنبه - ۱۳ دی ۱۳۹۵


فارغ‌التحصیلی 119 زندانی در یک‌سال گذشته

آموزش ٢١ رشته دانشگاهی در زندانها

 فارغالتحصیلی 119 زندانی در یکسال گذشته

461913718

رئیس سازمان زندانها از فارغالتحصیلی 119 زندانی در یک سال گذشته خبرداد و افزود: بیسوادی و کمسوادی یکی از مهمترین عوامل وقوع جرم است که با ارائه آموزشهای مختلف به زندانیان کمک میکنیم تا زندانی با شرایط خوب به جامعه برگردد.

وی گفت: در راستای بازپروری افراد خطا رفته و بازگشت سالم به جامعه، طی سال گذشته 1057 مسابقه قرآنی، 21000 کارگاه آموزش مهارتهای اساسی زندگی، 18000 دوره آموزشهای عقیدتی برگزارشده است.

جهانگیر ادامه داد: شرکت چشمگیر زندانیان در کلاسهای ترتیل، روخوانی، تفسیر و روان‌خوانی قرآن نیز ازجمله فعالیتهای عمده در بحث نهادینه کردن آموزش قرآن در زندانها است.

رئیس سازمان زندانها تصریح کرد: در حال حاضر 21 رشته دانشگاهی در زندانها توسط مراکز دانشگاهی آموزش داده می‌شود که تعداد 767 نفر از زندانیان به تحصیل در این مقاطع مشغول هستند.

وی بابیان این‌که بی‌سوادی و کم‌سوادی یکی از مهم‌ترین عوامل وقوع جرم است اظهار کرد: با این نگاه تلاش می‌کنیم با ارائه آموزشهای مختلف به زندانیان، زمینه بروز جرم در این بخش را از بین ببریم و کمک کنیم تا زندانی با شرایط خوب به جامعه برگردد.

جهانگیر اضافه کرد: مراقبت و بازپروری افراد، زمینه ایجاد فرصتهای نوین برای فرد زندانی، خانواده وی و در نهایت برای جامعه را فراهم می‌آورد.

وی بر استفاده حداقلی از مجازات زندان تأکید کرد و گفت: این امر باید موردتوجه قضات قرار گیرد چراکه حضور افراد در زندانها هرچند برای یک روز تبعات منفی برای جامعه، خانواده و فرد خواهد داشت. رئیس سازمان زندانها با طرح این نکته که خیلی از افراد به‌طور موقت وارد زندانها می‌شوند گفت: این موضوع نشان‌دهنده عدم ضرورت حضور فرد در زندان است که می‌توان تأمل بیشتری در کاهش استفاده از این نوع قرارها نمود. منبع: میزان


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۴۴
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *