فاجعه منا اثبات بی‌لیاقتی آل سعود است

دسته: اخلاق و رفتار
بدون دیدگاه
چهارشنبه - ۱۷ شهریور ۱۳۹۵


فاجعه منا اثبات بی‌لیاقتی آل سعود است

رئیس قوه قضاییه با اشاره به خصوصیات ماه ذی الحجه عنوان کرد

فاجعه منا اثبات بیلیاقتی آل سعود است

رئیس قوه قضاییه با اشاره به خصوصیات ماه ذی‌الحجه افزود: این ماه دارای خصوصیاتی است که در ماههای دیگر نیست خصوصاً دهه اول آن‌که ایام المعلومات نامیده شده است و نیز عید الاضحی، روز عرفه و عید غدیر که هر یک دارای ویژگیهای خاصی است برای آماده‌سازی انسان در جهت جذب الطاف و رحمت الهی.

آیت‌الله آملی لاریجانی با تأکید بر توجه هر چه بیشتر به دعا و مناجات دراین ماه اظهار کرد: بر اساس آیه شریفه «ادعونی استجب لکم»، در قرآن دعا توأم با استجابت دانسته شده و از سوی دیگر به‌حکم تعبیر آیه شریفه «انک لاتخلف المیعاد»، دراین وعده الهی هیچ تخلفی نیست.

رئیس دستگاه قضا با اشاره به مضامین ادعیه دراین باب و استدلال مکرر مبنی بر عدم تخلف از وعده توسط حضرت حق‌تعالی، استجابت دعا را مستظهر به وعده الهی دانست و خاطرنشان کرد گاهی احساس می‌کنیم که دعا و مناجاتمان اجابت نمی‌شود، باید دید چرا این‌گونه است. در روایات، عللی برای این موضوع ذکرشده است که در وقت مناسب خودش باید تحقیق شود. برخی بزرگان نیز تذکر داده‌اند که دعا باید دعای حقیقی باشد، نه صرفاً یک سری الفاظ و لقلقه زبان.

آیت‌الله آملی لاریجانی با تأکید بر اینکه در دعا باید قصد انشاء و خواست حقیقی وجود داشته باشد تصریح کرد: نمی‌شود توجه انسان به سمت مال و فرزند منصرف باشد و با زبان بگوید «اللهم اغفرلی» این چه خواستی است؟ درواقع باید موانع استجابت دعا را رفع کنیم که این امر با قصد حقیقی برای دعا که مستلزم توجه و انقطاع به جناب حق است به دست می‌آید.

رئیس دستگاه قضا افزود: در برخی دعاها ازجمله دعای کمیل می‌خوانیم «اللهم اغفرلی الذنوب التی تحبس الدعا» بنابراین باید یکی از مهم‌ترین دعاهای ما دعا برای آمادگی در حضور حق‌تعالی باشد زیرا برخی امور مانع روح و نفس آدمی از حضور در محضر حق‌تعالی و حال دعا می‌شود که باید از خدا بخواهیم حال ما را حال دعا قرار دهد.

آیت‌الله آملی لاریجانی بابیان اینکه عمل به رضای الهی، چشم انسان را به عظمت و جلال الهی باز می‌کند چنانکه در حیث قدسی وارد است «افتح عین قلبه و سمعه حتی یسمع بقلبه و ینظر بقلبه الی جلالی و عظمتی» تاکید کرد: باید از هر فرصتی برای باز کردن راه به سمت حق‌تعالی حتی در میان مشغله‌های روزمره استفاده کنیم که بهترین دعا، دعا برای فراهم شدن همین شرایط است و بهترین ایام برای این دعا نیز همین روزها و شبها است.

رئیس قوه قضاییه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرارسیدن سالروز فاجعه منا، یاد و خاطره مهاجران الی الله را گرامی داشت و با تسلیت به خانواده‌های قربانیان این حادثه که به شکل مظلومانه‌ای به شهادت رسیدند، تصریح کرد: وضعیتی که پدید آمد نشان داد که حاکمان سعودی لیاقت اداره مشاهد مشرفه و صیانت از جان و اموال مسلمین را ندارند و باید چاره‌ای اندیشید.

منبع: وب سایت روابط عمومی قوه قضاییه


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۳۳
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *