غیرقانونی شدن خویشاوند سالاری در فرانسه؟

دسته: حقوق در سایر جوامع
بدون دیدگاه
شنبه - ۲۱ اسفند ۱۳۹۵


غیرقانونی شدن خویشاوند سالاری در فرانسه؟

غیرقانونی شدن خویشاوند سالاری در فرانسه؟

امانوئل ماکرون نامزد انتخابات ریاست جمهوری فرانسه از کم کردن تعداد نمایندگان و محدود کردن مدت دوره نمایندگی و غیرقانونی کردن خویشاوند سالاری در صورت به قدرت رسیدن خبر داد.

امانوئل ماکرون، نامزد چپ میانه در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه، ضمن انتشار جزییات مانیفست انتخاباتی خود متعهد شد که با خویشاوند سالاری مبارزه خواهد کرد. آقای ماکرون با اعلام مانیفست انتخاباتی خود، شماری از اصلاحات سیاسی را نام برد که در صورت انتخاب شدن اجرایی خواهد کرد. امانوئل ماکرون نامزد چپ‌گرای انتخابات ریاست‌جمهوری فرانسه از کم کردن تعداد کرسیهای پارلمان، محدود کردن مدت دوره نمایندگی پارلمان و غیرقانونی کردن خویشاوند سالاری در صورت به قدرت رسیدن خبر داد.

فرانسوا فیون، دیگر نامزد انتخابات ریاست جمهوری فرانسه، در حال‌حاضر درگیر یک رسوایی مرتبط با استخدام همسر و فرزندانش است. امانوئل ماکرون، سیاستمدار ۳۹ ساله فرانسوی که پیش از این در زمینه بانکداری سرمایه‌گذاری فعالیت می‌کرد، در سال ۲۰۱۴ به‌عنوان وزیر اقتصاد، صنعت و امور دیجیتال منصوب شد و در سال ۲۰۱۶ با نامزد شدن در انتخابات ریاست جمهوری از سمت خود استعفا داد. برای اولین بار است که او وارد مبارزه انتخاباتی شده و به هیچ‌کدام از احزاب فعلی فرانسه وابسته نیست و سازمان تحت رهبری خود با نام «روبه‌جلو» را با عنوان یک جنبش توصیف کرده است. وی پیش از این در اولین سخنرانی انتخاباتی خود وعده داده بود که دو طیف چپ و راست فرانسه را متحد می‌کند و رابطه این کشور با آلمان را تقویت خواهد کرد. در یکی از بازترین دوره‌های انتخابات در فرانسه، مردم این کشور در ۲۳ آوریل پای صندوق‎های رأی می‎روند.

رئیس‌جمهوری فعلی فرانسه، فرانسوا اولاند برای دوره دوم ریاست‌جمهوری نامزد نشده است. منبع: گاهداد


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۳۳
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *