عملیات ناو آمریکایی در نزدیکی جزایر مورد مناقشه دریای جنوبی چین

دسته: حقوق بین الملل
بدون دیدگاه
سه شنبه - ۱۱ آبان ۱۳۹۵


عملیات ناو آمریکایی در نزدیکی جزایر مورد مناقشه دریای جنوبی چین

عملیات ناو آمریکایی در نزدیکی جزایر مورد مناقشه دریای جنوبی چین

 501082241

مقامهای رسمی آمریکایی اعلام کردند که یک فروند ناو جنگی این کشور عملیات آزادی دریانوردی را در نزدیکی جزایر مورد اختلاف در دریای جنوبی چین انجام داده است.

دنیای حقوق: مقامهای آمریکایی که نامشان فاش نشده امروز جمعه به رویترز گفتند که ناوشکن “یو اس اس دکاتور ” عملیات آزادی دریانوردی را در نزدیکی جزایر مورد مناقشه بین چین، تایوان و ویتنام انجام داده است. مقامهای آمریکایی افزودند: این ناو در داخل آبهایی که از سوی چین ادعاشده، به حرکت درآمده است. پنتاگون هنوز درباره این مسأله موضع‌گیری نکرده است. یک مقام آمریکایی گفت: در طول انجام این عملیات 3 فروند کشتی چینی در نزدیکی ناوشکن آمریکایی حضورداشته‌اند.

این چهارمین عملیات کشتیهای جنگی آمریکایی در نزدیکی جزایر موردادعای چین در دریای جنوبی چین از سال گذشته تاکنون به شمار می‌رود.

پکن رأی دادگاه بین‌المللی لاهه درباره دریای جنوبی چین به رسمیت نشناخته و بر ادامه اقدامات خود دراین منطقه تاکید کرده است.

طی دو سال اخیر چین دعاوی دریایی گسترده‌ای در دریای جنوبی این کشور مطرح نموده است که توسط کشورهایی مانند فیلیپین، ویتنام، مالزی، برونئی و تایوان با ساخت چندین جزیره مصنوعی و باندهای فرودگاهی نقض شده است. روابط چین و آمریکا نیز به خاطر اقدامات پکن در ساخت جزایر مصنوعی در دریای جنوبی چین به‌شدت تیره‌وتار شده است. آمریکا بارها خواستار متوقف شدن اقدامات چین دراین منطقه شده است. آمریکا همچنین با اقدامات تحریک‌آمیزی مثل نزدیک کردن کشتیهای جنگی خود به جزایر مصنوعی چین در دریای جنوبی چین، عملاً قصد تحریک پکن را داشته است. منبع: خبرگزاری تسنیم


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۸۳
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *