عملکرد مسؤولان در مدیریت فضای مجازی کند است

دسته: رویداد حقوقی
بدون دیدگاه
دوشنبه - ۵ مهر ۱۳۹۵


عملکرد مسؤولان در مدیریت فضای مجازی کند است

دادستان کل کشور در مراسم معارفه دادستان بیرجند:

عملکرد مسؤولان در مدیریت فضای مجازی کند است

31322_513

دادستان کل کشور با اشاره به اینکه عملکرد مسئولان در مدیریت فضای مجازی کند است، گفت: امروز فضای ‌مجازی از اهمیت زیادی برخوردار است و نقش تأثیرگذاری در جامعه و اشخاص دارد که قابل‌مقایسه با تهاجم دشمن نیست؛ آسیبهای فضای ‌مجازی حتی به‌مراتب بالاتر از حملات عربستان به شهرهای مظلوم و بی‌دفاع یمن است.
حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین محمدجعفر منتظری در مراسم معارفه دادستان خراسان جنوبی ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس، اظهار کرد: مهم‌ترین مسأله ای که در جامعه می‌تواند بستری مناسب برای همه نوع پیشرفت، ترقی و رو به کمال رفتن را فراهم کند، امنیت است، چراکه اگر امنیت نباشد درزمینه اقتصاد، سلامت و کار علمی هیچ قدم مؤثر و مفیدی در جامعه برداشته نخواهد شد و موضوع امنیت در پیشرفت جامعه در تمامی ابعاد مؤثر است.
دادستان کل کشور با اشاره به آیاتی از قرآن کریم، گفت: در قرآن آیات زیادی داریم که جایگاه امنیت را در جامعه تبیین کرده است و اگر امنیت نباشد، اقتصاد، فرهنگ پیشرفت علمی، پیشرفت شهرسازی، رفاه و امنیت و آسایش خاطر وجود نخواهد داشت زیرا امنیت لازمه گام برداشتن به‌سوی کمال است.
منتظری ادامه داد: کشور ما در وسط میدان ناامنی قرار دارد اما از امنیت برخوردار است و برای این امنیت هزینه زیادی شده است. وی با تأکید بر اینکه شهدا اولین کسانی هستند که برای ایجاد امنیت بر گردن ما حق‌دارند، گفت: باید رشادتهای این مردان بزرگ را به نسلهای جدید منتقل کنیم، هشت سال در میدان جنگ رزمندگان در ایجاد افتخار و پیروزی کشور سهیم بودند و یکی از آثار ارزشمند دفاع مقدس و جنگ این بود که نیروهای ما توانستند قدرت و توان خود را به دشمن نشان دهند و خود را مسلح کنند. دادستان کل کشور افزود: امروز نیروهای مسلح ما به‌جایی رسیدند که باوجود همه دشمنیها باز ما حرف اول را در منطقه می‌زنیم و با پشت سر گذاشتن هشت سال دفاع مقدس بر توانایی خود افزوده و اجازه نمی‌دهیم دشمن نگاه چپ به کشورمان کند.
دشمن نمی‌تواند به کشور ما نگاه چپ کند
وی بیان کرد: اگر اقتدار توانمندی نیروهای مسلح نبود، امروز وضعیت کشورمان بدتر از دیگر کشورهای منطقه مانند عراق سوریه بود، زیرا دشمن همه تلاش خود را بر ایران متمرکز کرده است اما چون نمی‌تواند به کشور ما نگاه چپ کنند بر سر کشوهای مظلوم همسایه بمب می‌ریزد و با آنها می‌جنگند تا منطقه را ناآرام کند.
منتظری بابیان اینکه دشمن هرروز به فکر برنامه‌ریزی و حمله به ایران است، گفت: نیروهای مسلح ما در هر نقطه از خاک این سرزمین دفاع می‌کنند، زیرا می‌دانند دشمن امروز تمام توان خود را به کار گرفته تا بانفوذ عناصری از داخل و خارج و گسیل دادن آنها مسائل و جریاناتی را علیه کشور ایران به وجود آورد. دادستان کل کشور خاطرنشان کرد: کشور انگلیس وهابیت را تشکیل داده است و امروز دیگر نمی‌تواند خود را در پشت آل سعود پنهان کند، زیرا جنایت آل سعود بر همگان مشهود است به‌گونه‌ای که در مناسک حج و منا سال گذشته قصور زیادی داشت و روزبه‌روز در سرزمینهای یمن جنایت می‌کند. منتظری ادامه داد: انگلیس استعمارگر وهابیت را بر دوش می‌کشد و امروز آثار و نتایج آن قابل‌مشاهده است، در بازده زمانی دیگر داعش را به وجود آورده که بیش از یک سال و نیم است که داعش زنان، کودکان و مردان را به خاک و خون می‌کشد و کشورهای مدعی حقوق بشر تنها نظار‌ه‌گر این جنایات هستند.
جزئیات اقدامات گروهک دستگیرشده در غرب کشور
دادستان کل کشور گفت: دشمن حاضر است میلیاردها دلار هزینه کند تا در کنار بارگاه رضوی که مشتاقان زیادی دارد با انداختن حتی یک ترقه وحشت در مردم ایجاد کند اما خوشبختانه تاکنون تمام نقشه‌های دشمن نقش بر آب‌شده است. منتظری افزود: گروهک دستگیرشده در غرب کشور یکی از اهدافشان انداختن ترقه در کنار بارگاه حضرت معصومه (س) بود و نیروهای امنیتی ما مانند عقاب تیزپرواز هستند که نمی‌گذارند، دشمن به خواسته‌های خود برسد. وی ادامه داد: نخستین گام دشمن در بحث نفوذ این است که مردم هویت اصلی و اعتقادی خود را از دست بدهند و بانفوذ در فرهنگ نفوذ در اعتقادات، نفوذ در هویت اسلامی، امنیت ما را بگیرند. دادستان کل کشور تصریح کرد: دشمن تلاش دارد تا وحدت و یکپارچگی ملت ایران را از بین ببرد، آنها چشم دیدن وحدت و یکپارچگی ملت ایران، استقلال، آزادی و امنیت ما را ندارند و تمام تلاش خود را در راستای از بین بردن پیشرفت و امنیت ما به کار می‌برند. منتظری در بخش دیگری از سخنانش به وظایف دادستانی اشاره کرد و گفت: قانون آیین دادرسی در سال 92 در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید و در آن وظایف دادستان کل کشور و دیگر دادستانها مشخص‌شده است این در حالی است که تا این زمان جایگاه دادستان در بین دستگاه قضایی آن‌گونه که باید تعریف‌نشده بود.
دادستان کل کشور با اشاره به اینکه عملکرد مسئولان در مدیریت فضای مجازی کند است، گفت: دادستان باید فریاد مردم را بلند به گوش مسئولان برساند. امروز فضای‌ مجازی از اهمیت زیادی برخوردار است و نقش تأثیرگذاری در جامعه و اشخاص دارد که قابل‌مقایسه با تهاجم دشمن نیست تا جایی که آسیبهای فضای‌ مجازی به‌مراتب بالاتر از حملات عربستان به شهرهای مظلوم و بی‌دفاع یمن است.
وی خاطرنشان کرد: دادستان مدعی‌العموم است و باید نگاه کند که حقوق شهروندی در کجا اعمال نمی‌شود و مورد خدشه قرار می‌گیرد که از آن دفاع کند، دادستان مسئول ایجاد امنیت برای مردم است که با همکاری دیگر دستگاه‌های ضابط استان به وظایف خود بپردازد و گاهی در بانکها مسائل مختلفی وجود دارد که نمی‌توانیم ساکت باشیم.
کمترین پرونده‌های کیفری و حقوقی مربوط به خراسان جنوبی است
همچنین علیرضا سیفی، رئیس‌کل دادگستری خراسان جنوبی، بیشترین پرونده در استان را مربوط به مواد مخدر و در درجه دوم صدمه بدنی غیر عمد ناشی از تصادف رانندگی عنوان کرد و گفت: در پرونده‌های حقوقی مطالبه وجه و پرونده مربوط به خانواده نظیر طلاق، مطالبه مهریه و نفقه و مواردی از این قبیل در صدر این‌گونه دعاوی قرار دارد. وی اضافه کرد: 70 درصد محکومان مربوط به مواد مخدر در استان افراد غیربومی هستند و با توجه به مرز 465 کیلومتری با افغانستان و هم‌جواری با سیستان بلوچستان، استان در محل عبور مواد مخدر به سایر استانها قرار دارد و آسیبهای زیادی را از این نظر متحمل می‌شود. سیفی همکاری تمامی دستگاه‌ها در کاهش هر چه بیشتر پرونده‌های حقوقی و کیفری را خواستار شد و افزود: با فرهنگ‌سازی دقیق و تلاش همه‌جانبه، باید بتوانیم جامعه‌ای سالم همراه با امنیت کامل را فراهم کنیم. دراین مراسم «سید حسین مقدس» به‌عنوان دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خراسان جنوبی معرفی و از زحمات «محمدولی عبداللهی»، دادستان سابق مرکز این استان قدردانی شد.
در پایان مراسم، دادستان کل کشور با حضور در گلزار شهدا به مقام شامخ شهدای بیرجند ادای احترام کرد. منبع: حمایت


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۳۸
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *