عملکرد دانشگاهها نیازمند تحولی عظیم است

دسته: دانشجوی حقوق
بدون دیدگاه
شنبه - ۱۳ شهریور ۱۳۹۵


عملکرد دانشگاهها نیازمند تحولی عظیم است

مشاور وزیر علوم و مدیرکل دفتر وزارتی وزارت علوم:

عملکرد دانشگاهها نیازمند تحولی عظیم است

 

 

مشاور وزیر علوم و مدیرکل دفتر وزارتی وزارت علوم با توجه به وظایف دانشگاه پیام نور اظهار کرد: دانشگاه پیام نور در یک برهه‌ای از زمان به دلیل شرایط موجود باید وظایفی را غیر از وظایف خودش انجام می‌داد اما اکنون بهتر است از انجام وظایف دیگر توسط این دانشگاه صرف‌نظر کنیم.

دکتر عبدالحسین فریدون در نشست خبری که به مناسبت هفته دولت در دانشگاه پیام نور برگزار شد با تأکید بر اینکه آموزش عالی وظیفه توسعه علمی و توسعه نیروی انسانی مورد کشور را بر عهده دارد، افزود: دراین میان دانشگاهها با توجه به رسالتی که بر عهده آنها است در توسعه علمی و توسعه نیروی انسانی نقش اساسی دارند و نقش دانشگاه پیام نور با توجه به مسؤولیتی که دارد بسیار خطیر است.

وی با تأکید بر اینکه یکی از اهداف وزارت علوم ارتقاء کیفیت آموزش عالی است، گفت: آموزش عالی به‌اندازه کافی رشد کمی داشته است. در حال حاضر بیش از چهار و نیم میلیون دانشجو در دانشگاههای کشور در حال تحصیل هستند و باید هدف دولت در راستای ارتقاء کیفیت آموزش عالی جدی گرفته شود و با عمل کردن به وظایف و پرهیز از تکرار مسائل دراین راستا قدم برداشته شود.

مشاور وزیر علوم و مدیرکل دفتر وزارتی وزارت علوم در ادامه با اشاره به حرکت دانشگاهها به سمت دانشگاههای کارآفرین اظهار کرد: دانشگاه پیام نور می‌تواند در جهت تبدیل‌شدن به دانشگاهی کارآفرین قدم بردارد.

فریدون بابیان اینکه یکی از اهداف وزیر علوم ساماندهی آموزش عالی است، گفت: در حال حاضر در توسعه تحصیلات تکمیلی جلوتر از برنامه قرار داریم و سهم تولید علم ایران در جهان فراتر از پیش‌بینی و انتظار است.

مشاور وزیر علوم و مدیرکل دفتر وزارتی وزارت علوم با تأکید بر اینکه عملکرد دانشگاهها نیازمند تحولی عظیم است، افزود: انتظار می‌رود دانشگاهها در رفع مسائل و مشکلات کشور نقش جدی ایفا کنند. از طرف دیگر با توجه به شرایط کشور پس از برجام باید در راستای بین‌المللی کردن دانشگاهها قدم برداریم. در حال حاضر رویکرد کشورهای مختلف نسبت به ایران تغییر کرده و دانشگاهها باید از این شرایط بهره ببرند.

فریدون افزود: دانشگاه پیام نور نیز با توجه به شعباتی که در داخل و خارج از کشور دارد می‌تواند از این فرصت بهتر استفاده کند.

وی با اشاره به مسؤولیتها و وظایف دانشگاه پیام نور گفت: شرایط آموزش عالی در یک برهه زمانی ایجاب می‌کرد که دانشگاه پیام نور وظایفی غیر از اموری که بر عهده این دانشگاه بود انجام دهد اما اکنون باید از این وظایف صرف‌نظر کنیم.

مشاور وزیر علوم و مدیرکل دفتر وزارتی وزارت علوم با تأکید بر اینکه دانشگاه پیام نور می‌تواند در ابعاد منطقه‌ای، ملی و بین‌المللی مؤثر باشد، اظهار کرد: این دانشگاه می‌تواند به‌صورت ارزان در دسترس همه قرارگرفته و عدالت آموزش عالی به نحو احسن اجرا شود. ما نباید در دانشگاه پیام نور با افت کمی دانشجو مواجه باشیم بلکه این دانشگاه باید افزایش دانشجو نیز داشته باشد.

فریدون ادامه داد: هر فردی در هر نقطه‌ای که باشد می‌تواند به‌صورت آنلاین با دانشگاه پیام نور ارتباط برقرار کند. این دانشگاه با ویژگی فراگیر بودن بازوی خوبی برای وزارت علوم و دولت است.

وی با اشاره به مقوله فرهنگ گفت: دانشگاه پیام نور می‌تواند از طریق شعبات مختلفی که دارد بحث اقتصاد دانش‌بنیان و فرهنگ دانش‌بنیان را اطلاع‌رسانی کند.

مشاور وزیر علوم و مدیرکل دفتر وزارتی وزارت علوم ادامه داد: دانشگاه پیام نور می‌تواند در شفاف‌سازی برخی مسائل کشور، امور بین‌الملل، برگزاری کرسیهای آزاداندیشی، توسعه فرهنگ فناوری و غیره اقدامات مؤثری انجام دهد.

منبع: ایسنا


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۳۴
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *