عمده مفاسد در حیاط خلوت ها و بی خبری جامعه اتفاق می افتد

دسته: حقوق و اجتماع
بدون دیدگاه
چهارشنبه - ۱۹ خرداد ۱۳۹۵


عمده مفاسد در حیاط خلوت ها و بی خبری جامعه اتفاق می افتد

رئیس سازمان ثبت اسناد واملاک کشور گفت:عمده مفاسد در حیاط خلوت ها و در بی خبری جامعه اتفاق می افتد.
احمد تویسرکانی‌ درباره وضعیت ثبت اسناد و املاک در کشور گفت : با اقدامات انجام شده تحول مثبتی صورت گرفته و حسب نظر کارشناسان از بسیاری از مفسده هایی که در جامعه پنهان می ماند جلوگیری شده و راه ارتکاب بسته شده است.
وی با بیان اینکه هنوز با نقطه مطلوب فاصله داریم ، تصریح کرد:حمایت ها و راهنمایی مردم می تواند به ما در این مرحله تحولی کمک کند.
تویسرکانی گفت: سازمان ثبت اسناد و املاک کشور بخشی از قوه قضاییه و بازوی قضایی است و وظیفه تثبیت مالکیت ها را برعهده دارد. این سازمان ، ثبت مالکیت های مربوط به املاک اراضی، شرکتها، مؤسسات، اسناد در دفاتر اسناد رسمی، وقایع ازدواج و طلاق، ثبت اختراعات، برندها و وظایف و مسئولیت‌های دیگری را به انجام می رساند.
وی با بیان اینکه به پیچیدگی امور و تأثیراتی که امور بر هم دارند واقف و آگاه هستیم، ‌افزود: تأثیرامور اقتصادی، فرهنگی واجتماعی بر هم واضح و مبرهن است.
تویسرکانی گفت : اگر درجامعه مواجه با آسیب ها در هر یک از این بخش ها باشیم اگر مواجه با فقروبیکاری و یا ناهنجاری اخلاقی در حوزه فرهنگی باشیم حتما اثرات آن در مسایل اجتماعی وآثار آن در افزایش دعاوی روشن و مشخص است.
رئیس ثبت اسناد و املاک کشور افزود:‌ موضوع ثبت رسمی اموال و تأثیرات آن در نظم حقوقی جامعه و کاهش دعاوی یک موضوع روشن و مشخص است. به همین جهت در بحث آسیب‌ها باید قطعا آسیب شناسی دقیق و کارشناسانه داشته باشیم و برای برون رفت از این آسیب ها تصمیمات عالمانه گرفته شود. وی اظهار داشت: شاهدیم در همه سنوات مقام معظم رهبری نامگذاری سال را با همین نگاه عالمانه و کارشناسانه دارند؛ امسال هم انتخاب نام سال با عنوان اقتصاد مقاومتی اقدام وعمل برخواسته از همین نگاه عالمانه است.
تویسرکانی با تأکید بر اینکه امروز در حوزه اداری نیازمند افزایش بهره وری و شفافیت سازی هستیم، اظهار داشت:‌ در حوزه اداری نیازمند این هستیم هم خوب کار کنیم هم کارخوب انجام دهیم و هم کارمان در منظر جامعه و مردم باشد.
وی اظهار کرد: طبیعی است در حوزه مسئولیت ها و مأموریت ها، سازمان ثبت اسناد و املاک که قدمت یکصد ساله دارد و صدها میلیون سابقه از معاملات و اسناد مردم در شیوه‌های سنتی و ادرای درآن جمع می شد برای برون رفت ازآن باید تصمیماتی گرفته می شد و خوشبختانه اقدامات وسیع در این زمینه انجام شده است.
وی ادامه داد: در این سازمان مأموریت ها به گونه ای است که همه مردم با آن مرتبط هستند و نمی توان هیچ فردی را مستثنی کرد که با خدمات این سازمان مرتبط نباشد .
تویسرکانی افزود: ما برای برون رفت از شیوه های سنتی وافزایش بهره وری ، اقدامات گسترده ای انجام دادیم ؛ در سال 94 بیش از 72 میلیون و 600 هزار خدمت به مردم ارایه دادیم. این حاکی از حجم انبوه خدمات سازمان است.
وی همچنین گفت: خوشبختانه در جهت افزایش بهره وری و شفاف سازی و کاهش مراجعات عظیم مردم و مکاتبات سنتی و آسیب هایی که ناشی از مکاتبات کاغذی داشتیم در همه بخش ها اصلاح فرایندها و بهبود صورت گرفته است و اکنون این سازمان پیش تاز در تحول اداری است.منبع: ایرنا


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۲۴
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *