عقائد فرقه ای و قتل خانوادگی


دسته: تاریخ
بدون دیدگاه
یکشنبه - ۲۴ مرداد ۱۳۹۵


عقائد فرقه ای و قتل خانوادگی


عقائد فرقه ای و قتل خانوادگی

مقدمه:
 برخی صحنه‌های جنایت به جهت وضعیت صحنه و نوع و شدت ارتکاب جنایت، خواه‌ناخواه تأثیرات شدیدی بر روح و روان اشخاص حاضر و ناظر در محل (در کوتاه‌مدت و بلندمدت) می‌گذارد، خاطره‌ای که در اینجا نقل می‌کنم مربوط به قتل دسته‌جمعی اعضای یک خانواده است که تصور نمی‌کنم صحنه آن جنایت را هرگز فراموش کنم.

شرح ماجرای جنایت:
 اواخر سال ۸۸ دریکی از روزهای سرد زمستان، اوایل شب از یکی از کلانتریهای داخل شهر خبر کشف اجساد اعضای یک خانواده در منزلی دریکی محله‌های شهر را به اطلاع بنده رساندند. بلافاصله در معیت رئیس اداره مبارزه با جرایم جنایی آگاهی استان و رئیس شعبه قتل آگاهی و دو نفر دیگر از افسران شعبه قتل خود را به محل اعلام‌شده رساندیم، افراد زیادی در درب منزل محل کشف اجساد تجمع کرده بودند.
صحنه به‌خوبی توسط مرجع انتظامی حفظ ‌شده بود. ابتدا وارد حیاط منزل شدیم سپس درب ورودی قسمت داخلی منزل را باز کردیم بوی تعفن کاملاً احساس می‌شد، به‌محض باز کردن درب با جسد دختر و پسری به ترتیب حدوداً ۸ و ۱۱ ساله – که به نظر می‌رسید خواهر و برادرند – مواجه شدیم که مابین هال منزل و اتاق پذیرایی در کنار هم و به رو افتاده بودند و دستشان در دست هم بود به‌طوری‌که سرشان داخل هال و پاهایشان داخل اتاق پذیرایی قرارگرفته بود. هر دو خواهر و برادر از ناحیه پشت بدن مورد اصابت گلوله‌های متعدد گلوله قرارگرفته بودند.
وارد اتاق پذیرایی منزل شدیم در گوشه‌ای از اتاق، جسد زن خانواده قرار داشت که از ناحیه سر مورد اصابت گلوله قرارگرفته بود، به‌طوری‌که جمجمه وی متلاشی و مغزش بر روی زمین و دیوار پاشیده شده بود. در فاصله کمی از زن جسد مردی قرار داشت که اسلحه کلاشینکفی در دستش بود و از قسمت زیر چانه مورد اصابت گلوله قرارگرفته بود به‌طوری‌که در اثر شدت اصابت گلوله جمجمه وی متلاشی و مغز وی به سقف اتاق پاشیده شده بود. در قسمتی از همان اتاق پذیرایی _ که تنها اتاق منزل هم بود _ سفره‌ای پهن‌شده بود که با توجه به مواد غذایی موجود ازجمله؛ لقمه‌های کوچک نان و پنیر معلوم بود برای صرف صبحانه پهن‌شده است. در کنار سفره دو عدد کیف مدرسه قرار داشت که مشخص بود متعلق به دختر و پسربچه مقتول است.
از صحنه و جزئیات آن و نیز تحقیقات تکمیلی مشخص شد که جنایت در اوایل روز و قبل از رفتن بچه‌ها به مدرسه اتفاق افتاده است، بدین‌صورت که ابتدا مرد خانواده _ به دنبال مشاجره لفظی با همسرش _ با اسلحه زنش را مورد اصابت گلوله قرار داده و در این حین دو فرزند خانواده با دیدن صحنه قتل مادرشان بلافاصله از کنار سفره بلند شده و قصد فرار و خروج از منزل را داشته‌اند که قبل از خروج از اتاق، مورد اصابت گلوله‌های متعدد پدرشان قرار می‌گیرند و درحالی‌که دست در دست یکدیگر داشته‌اند، کشته می‌شوند.
 با جستجوی کامل قسمتهای مختلف منزل به دست‌نوشته‌ای از مرد خانواده برخورد کردیم که _ علی‌رغم آشفتگی در نگارش _ در آن ذکر کرده بود؛ به خاطر فقر و نداری و بدهکاری و نیز روابط مشکوک زنش از زندگی‌اش خسته
 شده است.
 در همان لحظات اولیه مشخص گردید که مرد خانواده ازلحاظ اعتقادی پیرو فرقه‌ای است که یکی از اعتقادات مسلم پیروان آن «تناسخ ارواح» است و به تجربه ثابت‌شده است، در میان پیروان فرقی که چنین اعتقادی دارند خودکشی و قتل رواج بیشتری دارد.
منبع: وبلاگ مصطفی عباسی

نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۶۰
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *