عزم کمیته دفاعی مجلس برای تهیه قانونی برای مشخص کردن حدودوثغور استفاده از سلاح

دسته: رویداد حقوقی
بدون دیدگاه
چهارشنبه - ۱۴ مهر ۱۳۹۵


عزم کمیته دفاعی مجلس برای تهیه قانونی برای مشخص کردن حدودوثغور استفاده از سلاح

نماینده مردم شهرکرد  در مجلس دهم شورای اسلامی خبر داد:

عزم کمیته دفاعی مجلس برای تهیه قانونی برای مشخص کردن حدودوثغور استفاده از سلاح

اردشیر نوریان د بابیان اینکه در کمیته دفاعی استفاده از سلاح در دستور کار است، اظهار داشت: استفاده از سلاح به معنای استفاده از قوه قهریه است و درواقع با روشهای اجباری رفتاری را به دیگران تحمیل میکنند.

نماینده مردم شهرکرد در مجلس دهم شورای اسلامی ادامه داد: نحوه و حدودوثغور استفاده از سلاح در حیطه حقوق شهروندی و مدنی افراد است، بااین‌حال معمولاً در جامعه با رفتارهای دوگانه مانند خوب و بد، درست و غلط، قانونی و غیرقانونی، خشونت و غیر خشونت مواجه هستیم که لازم است بخش از جامعه برای اینکه نظم را برقرار کنند عهده‌دار مسئولیت این‌چنینی باشند.

وی بابیان اینکه لازم است برای ایجاد امنیت و آرامش در جامعه مأمورانی با استفاده از قوه قهریه فعال باشند، گفت: استفاده از سلاح نیاز به قانون دارد و باید بدانیم کدام مأموران، در چه شرایطی و با چه کیفیتی می‌توانند از سلاح خود استفاده کنند. می‌دانیم که مأموران برای وادار کردن افرادی که به قانون تمکین نمی‌کنند، از قدرت و سلاح کمک می‌گیرند اما این هم باید قانون مشخص کند.

نوریان اظهار داشت: بر همین اساس کمیته دفاعی با افراد متخصص در این زمینه برای تعیین کم و کیف مسئله نشست دارد تا چارچوبی برای انتظام بخشی به نوع رفتار باکسانی که به قانون عمل نمی‌کنند مشخص شود از سوی دیگر مأموران بدانند در چه چارچوبی می‌توانند عمل کنند که از حدود خود تخطی نکرده باشند.

این نماینده گفت: دراین‌باره قوانینی وجود دارد اما لازم است که بازنگری شود و نکاتی به آن اضافه شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه موضوع نیاز به چندین نشست دارد، اظهار داشت: بررسی استفاده از سلاح به‌صورت لایحه مطرح‌شده است و با حضور مسئولانی از نیروهای مسلح و پلیس بررسی می‌شود. منبع: خانه ملت

 


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۴۶
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *