عزم قوه قضاییه در برخورد با تخلفات

دسته: دسته‌بندی نشده
بدون دیدگاه
سه شنبه - ۸ تیر ۱۳۹۵


عزم قوه قضاییه در برخورد با تخلفات

آیت‌الله آملی لاریجانی تصریح کرد: در سال 94 قریب به 50 نفر از دستگاه قضایی منفصل شدند و این را بحث ظریفی می‌دانیم که انفصالها اعلام شود؛ اما اگر این سوءاستفاده بیش‌ازحد معمول باشد اسامی را اعلام می‌کنیم اما به حرمت این خانواده‌ها و امور اخلاقی این کار را انجام ندادیم ولی برخورد قاطع کردیم.
انفصال حتی از کل خدمات دولتی نیز صورت گرفته است نه‌تنها از دستگاه قضایی و آنهایی که رشوه گرفته‌اند را به دادگاه معرفی کرده‌ایم. برخوردها در این رابطه قوی است و نظارتها از یک کانال نیست بلکه نظارت اصلی از سوی دادسرای انتظامی قضات انجام می‌شود و در کنار آن نظارتهای استانی داریم که با توجه به آمار 15 تا 16 استان به نحو نوبه‌ای، 36 مورد به‌صورت موردی به استانها مراجعه کرده‌اند و 5 استان نیز به‌صورت پنهانی بازدید
شده است.
وی افزود: عده‌ای از دادسرای انتظامی قضات در میان مردم به‌صورت پنهانی در سرسرای محاکم حضور دارند که اوضاع داخلی یک شعبه را بررسی می‌کنند که این امر بسیار مؤثر بوده است و ما توانسته‌ایم از این طریق اطلاعاتی را کسب کنیم و برخوردهای قاطعی نیز انجام داده‌ایم. همچنین حفاظت اطلاعات قوه قضائیه نیز در این رابطه اقداماتی را انجام داده است، اطمینان می‌دهیم که مجموع نظارتهایی در قوه قضائیه انجام می‌گیرد، دیوان عالی کشور با استفاده از فناوریهای نوین رأی‌ها را در شعبات رصد می‌کند و این معاونت جدیدی در دیوان است که تصویب‌شده است.
بر اساس اصل یکصد و شصت و یکم قانون اساسی در سال 61 نظارت بر اجرای صحیح قانون در محاکم را پیش‌بینی کرده است، بنابراین مجموعه‌ای از نظارتها انجام می‌شود.
بازرسی ویژه‌ای نیز داریم که اگر پرونده حادی را ارجاع دادند قاضی خاص قرار می‌دهیم که فوری این مسئله را مورد رسیدگی و بررسی قرار می‌دهند. مجموع نظارتها به پالایش در دستگاه قضایی کمک می‌کند برخلاف شایعاتی که برخی افراد می‌کنند، بدنه دستگاه قضایی بدنه متدین و خدومی است و قضات شریف مشغول به کار هستند و مجاهدتهای عظیم در طول سال، ماه و هفته‌ها نیز صورت می‌گیرد. منبع: میزان


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۴۶
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *