عزم دستگاه قضایی و مجلس برای حبس زدایی از قوانین

دسته: رویداد حقوقی
بدون دیدگاه
دوشنبه - ۶ دی ۱۳۹۵


عزم دستگاه قضایی و مجلس برای حبس زدایی از قوانین

عزم دستگاه قضایی و مجلس برای حبس زدایی از قوانین

 %d8%b9%d8%b2%d9%85-%d8%af%d8%b3%d8%aa%da%af%d8%a7%d9%87-%d9%82%d8%b6%d8%a7%db%8c%db%8c-%d9%88-%d9%85%d8%ac%d9%84%d8%b3-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d8%ad%d8%a8%d8%b3-%d8%b2%d8%af%d8%a7%db%8c%db%8c-%d8%a7

رییس سازمان زندانها گفت: پیرو بیانات مقام معظم رهبری، تلاشهای خوبی در قوه قضاییه و مجلس شورای اسلامی برای بازنگری در قوانین آغازشده است که امیدواریم دراین بازنگری نگاه حبس زدایی موردتوجه بیشتر قرار گیرد.

اصغر جهانگیر در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل‌ زندانهای استان کرمانشاه، اظهار کرد: امروز باسیاستهای اعمال‌شده در قوه قضاییه که در راستای رهنمودهای مقام معظم رهبری بوده است، شاهد روند کاهش ورود افراد به زندانها هستیم. وی بابیان اینکه بیش از ۷۰ درصد نوجوانان کانون اصلاح‌ و تربیت پدرومادر سابقه‌دار دارند، ادامه داد: هرچند زندان به‌عنوان یک مجازات در تمامی جوامع پذیرفته‌شده است ولی توجه به‌ضرورت مجازات زندان و میزان استفاده از آن باید موردتوجه جدی قرار گیرد. رییس سازمان زندانها، گفت: پیرو بیانات مقام معظم رهبری، تلاشهای خوبی در قوه قضاییه و مجلس شورای اسلامی برای بازنگری در قوانین آغازشده است که امیدواریم دراین بازنگری نگاه حبس زدایی موردتوجه بیشتر قرار گیرد.

ضرورت تسریع در رسیدگی به پرونده افراد تحت قرار

وی بیان کرد: استفاده حداقلی از مجازات زندان، باید موردتوجه قضات قرار گیرد چراکه حضور افراد در زندانها ولو برای یک روز تبعات منفی برای جامعه، خانواده و فرد خواهد داشت. رییس سازمان زندانها تاکید کرد: عدم توجه به خانواده‌های زندانیان موجب تشکیل زمینه‌های توسعه چرخه جرم در جامعه می‌شود. جهانگیر عنوان کرد: تأمین سلامت و امنیت پایدار در جامعه برای مردم شریف کشورمان وظیفه شرعی و قانونی است لذا با توجه به این نگاه تلاش می‌کنیم تا جایی که امکان دارد کسی وارد زندان نشود. وی تعامل دستگاه قضایی برای تسریع در رسیدگی به پرونده افراد تحت قرار و متهم را ضروری خواند و گفت: تعیین تکلیف سریع‌تر افراد ولو برای یک ساعت، اقدامی ضروری و ارزشمند در راستای سیاستهای اصلاحی و تربیتی در زندانها است. وی ادامه داد: طی سال گذشته هزار و 57 مسابقه قرآنی، 21 هزار کارگاه آموزش مهارتهای اساسی زندگی، ۱۸ هزار دوره آموزشهای عقیدتی برگزار شد که همه در راستای بازپروری افراد به خطا رفته برای بازگشت سالم به جامعه است. وی ادامه داد: در حال حاضر ۲۱ رشته دانشگاهی در زندانها توسط مراکز دانشگاهی آموزش داده می‌شود که تعداد ۷۶۷ نفر از زندانیان به تحصیل دراین مقاطع مشغول هستند.

رییس سازمان زندانها از فارغ‌التحصیلی ۱۱۹ نفر طی سال ۹۴ خبر داد و تصریح کرد: بی‌سوادی و کم‌سوادی یکی از مهم‌ترین عوامل وقوع جرم است که با این نگاه تلاش می‌کنیم با ارائه آموزشهای مختلف به زندانیان، زمینه بروز جرم دراین بخش را از بین ببریم و کمک کنیم تا زندانی با شرایط خوب به جامعه برگردد.

جدیت در پیگیری سیاست کاهش جمعیت کیفری

همچنین جهانگیر در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه، گفت: سیاست کاهش جمعیت کیفری به جدیت دنبال می‌شود و خوشبختانه استان کرمانشاه در شاخصهای مختلف از میانگین کشوری پایین‌تر است که این امر نشان‌دهنده تلاش متولیان فرهنگی و قضایی استان است. منبع: حمایت


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۶۴
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *