عربستان اخراج 5 میلیون مهاجر مقیم را بررسی می کند

دسته: حقوق در سایر جوامع
بدون دیدگاه
دوشنبه - ۲۳ اسفند ۱۳۹۵


عربستان اخراج 5 میلیون مهاجر مقیم را بررسی می کند

عربستان اخراج 5 میلیون مهاجر مقیم را بررسی می کند

 

 

 یک عضو مجلس شورای عربستان گفت، بخش گستردهای از «مهاجرت غیرقانونی» به عربستان نه برای زیارت و یا گردشگری دینی بلکه برای «اقامت و اسکان دائم» صورت میگیرد.

به نقل از ارم نیوز، صدقه فاضل، عضو مجلس شورای عربستان گفت: بخش گسترده‌ای از «مهاجرت غیرقانونی»‌ به عربستان که با راهها و عذرهای مختلفی صورت می‌گیرد، نه برای زیارت و یا گردشگری بلکه برای «اقامت و اسکان دائم» انجام می‌شود و این مهاجرتها از آنجا که با قوانین و مقررات عربستان و نظامهای بین‌الملل مغایرت دارد، غیرقانونی است.

روزنامه الحیاه عربستان گزارش داد که مجلس شورای عربستان مصوبه‌ای را برای مبارزه با مهاجرتهایی که با هدف اقامت غیرقانونی به عربستان صورت می‌گیرد، موردبررسی قرار می‌دهد تا کمیته‌ای در وزارت کشور جهت اخراج پنج میلیون فرد خارجی تشکیل شود که به‌صورت غیرقانونی در عربستان اقامت دارند.

صدقه فاضل که این پیشنهاد را ارائه داده است، گفت: بخش گسترده‌ای از آنها موفق شده‌اند تا برای دهه‌ها در عربستان بمانند و زاد و ولد کرده و به‌صورت هولناک و تعجب‌برانگیزی زیاد شده‌اند و می‌خواهند خود را بر کشور نه از طریق حمله و اشغالگری بلکه از طریق نفوذ و رخنه و نقض قوانین و مخفی کردن خود تحمیل کنند.

فاضل در مصاحبه با الحیاه گفت: ممکن است عربستان در بلندمدت و چه‌بسا با فشارهای بین‌المللی خود را مجبور ببیند تا آن افراد را بپذیرد و باید به این مسأله توجه داشت که ماندن این گروه به هر صورتی که باشد، ابعاد سیاسی و اقتصادی و اجتماعی و امنیتی منفی بسیار خطرناکی دارد که این امر بر افراد ذی‌ربط پوشیده نیست.

وی گفت: عربستان از پنج دهه قبل مقصد و هدف مهاجرت گسترده و غیرقانونی بوده است و این افراد از آفریقا و آسیا می‌آیند و از پایین‌ترین درجه اجتماعی در کشورهایشان بوده‌اند؛ به‌گونه‌ای که حتی اگر سطح زندگی آنها در عربستان پایین باشد، چه‌بسا از سطح معیشتی‌شان در کشورهای اصلی‌شان بهتر باشد.

این مقام عربستانی خواهان ادامه حمله به مقرهای مهاجران غیرقانونی شده و گفت افراد متخلف باید از کشور بیرون رانده شوند.

فاضل گفت: نباید در کشور جز تنها تعداد کمی از این افراد باقی بمانند که کشور به آنها نیاز دارد و سایر آنها باید بیرون رانده شوند.

وی به این امر نیز اشاره کرد که ممکن است مشکلات سیاسی نیز به دلیل حضور این افراد ایجاد شود و کشورهای اصلی آنها یا جامعه بین‌الملل و سازمانهای حقوق بشری ممکن است بر عربستان برای اعطای تابعیت به آنها فشار بیاورند. منبع: ارم نیوز

 


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۲۳
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *