عراق خواستار نشست ویژه شورای امنیت درباره اقدامات ترکیه شد

دسته: غیر حقوقی
بدون دیدگاه
جمعه - ۱۶ مهر ۱۳۹۵


عراق خواستار نشست ویژه شورای امنیت درباره اقدامات ترکیه شد

عراق خواستار نشست ویژه شورای امنیت درباره اقدامات ترکیه شد

 

عراق رسماً از شورای امنیت خواست که جلسه‌ای ویژه درباره تجاوزها و نقض حاکمیت این کشور از سوی ترکیه برگزار کند.

به نقل از شبکه السومریه، وزارت خارجه عراق رسماً از شورای امنیت خواست که نشست ویژه درباره تجاوز ترکیه به اراضی عراق و دخالت در امور داخلی آن برگزار کند.

احمد جمال سخنگوی وزارت خارجه عراق گفت: وزارت خارجه عراق درخواست نشست ویژه شورای امنیت باهدف بررسی تجاوز ترکیه به اراضی عراق و دخالت در امور داخلی‌اش را داده است و محمدعلی آل حکیم نماینده دائم عراق در سازمان ملل این درخواست را به ویتالی چورکین رئیس کنونی شورای امنیت برای برگزاری جلسه پیرامون این تجاوزها و دخالتهای ترکیه و نیز مصوبه پارلمان ترکیه درباره تمدید نیروهای ترکیه در داخل عراق، داده است.

وی افزود: درخواست شامل عمل شورای امنیت به مسؤولیتش در قبال عراق و اتخاذ تصمیم لازم درباره نقض حاکمیت عراق از سوی ترکیه و عدم احترام به اصل حسن هم‌جواری است که از مواضع تحریک‌آمیز مشخص‌شده است و اینکه تلاشهای بین‌المللی برای حمایت عراق در جنگ ضد داعش به‌ویژه با توجه به نزدیک بودن عملیات آزادسازی موصل به عمل آید.

شایان‌ذکر است که وزارت خارجه عراق روز گذشته سفیر ترکیه در بغداد را احضار و مراتب اعتراض شدید بغداد نسبت به رفتارهای دولت ترکیه را به وی اعلام کرده بود.

نیروهای ترکیه بدون اجازه دولت عراق در بعشیقه در استان نینوا حضور دارند و پارلمان ترکیه مأموریت این نیروها را تمدید کرده است. از سوی دیگر رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه و برخی مقامات دیگر مواضعی علیه نیروهای مردمی اتخاذ کرده‌اند که اعتراض شدید نمایندگان پارلمان و دولت عراق را به دنبال داشته است.

منبع: مهر

 


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۳۱
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *