عدم تبدیل ایده به پدیده، نقص کار اساتید است

دسته: دانشجوی حقوق
بدون دیدگاه
دوشنبه - ۱۰ آبان ۱۳۹۵


عدم تبدیل ایده به پدیده، نقص کار اساتید است

عدم تبدیل ایده به پدیده، نقص کار اساتید است

رئیس دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران بابیان اینکه عدم تبدیل ایده به پدیده، نقص کار اساتید است، گفت: هر استادی هرچه درس میدهد، دو ساعت آخر آن را باید اختصاص به تجاریسازی آن علم دهد و به دانشجو آموزش دهد که چطور علوم میتوانند تبدیل به ثروت شوند.

the concept of education of children. the generation of knowledge

دکتر محمدکاظمی در این رابطه اظهار کرد: ریسک اساتید دانشگاه برای ایجاد شرکت و بهره‌گیری از دانشجویان در آنها پایین است، لذا برگزاری کارگاههای آموزشی برای اساتید ضروری به نظر می‌رسد. وی گفت: ما برای توسعه باید مدل داشته باشیم. دانشگاه کدام‌یک از مدلهایی که در سراسر جهان برای ایجاد کسب‌وکار استفاده می‌شود، خط‌مشی خود قرار داده است؟

کاظمی گفت: راه‌اندازی واحدهای تحقیق و توسعه در صنایع به‌منظور استفاده از همکاری دانشگاه و مراکز تحقیقاتی در صنعت، استفاده از توان اعضای هیأت علمی به‌صورت انفرادی و از طریق عقد قرارداد مستقیم، ازجمله مواردی است که باید برای توسعه علم و صنعت به‌طور هم‌زمان موردتوجه قرار گیرد. وی تأکید کرد: دانشگاهها باید تخصصی کار کنند و این موضوع باید در مراکز دانشگاهی کشور نهادینه شود. رئیس دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: ارتباط بین دانشگاه و صنعت مستلزم برخی پیش‌نیازهاست و به نهادهای میانجی نیاز دارد. مراکز علمی برای آنکه بتوانند ایده‌های دانشجویان را به ثروت تبدیل کنند شرکتهای تازه تأسیسی را مثل شرکتهای دانش‌بنیان و پارک علم و فن‌آوری تشکیل داده‌اند. وی در پایان گفت: ایجاد ارتباط مطلوب و اُرگانیک میان صنعت و دانشگاه مستلزم آن است که دو نهاد صنعت و دانشگاه بتوانند نیازهای یکدیگر را پاسخ دهند.

منبع: ایسنا


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۲۳
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *