عدالت جنسیتی سبب استحکام بنیان خانواده می‌شود

دسته: حقوق و اجتماع
بدون دیدگاه
شنبه - ۲۷ شهریور ۱۳۹۵


عدالت جنسیتی سبب استحکام بنیان خانواده می‌شود

معاون شورای فرهنگی اجتماعی زنان

عدالت جنسیتی سبب استحکام بنیان خانواده می‌شود

155920730

معاون شورای فرهنگی اجتماعی زنان با تاکید بر نقش عدالت جنسیتی در تحکیم بنیان خانواده گفت: باید مسؤولیتهای مختلف بر اساس ظرفیتهای زن و مرد بر عهده آنها گذاشته شود.
فرشته روح‌افزا به نقش عدالت جنسیتی در تحکیم بنیان خانواده اشاره کرد و گفت: عدالت جنسیتی در تحکیم بنیان خانواده؛ استحکام ساختار خانواده‌ها و درنهایت انسجام جامعه نقش بسیار مهمی دارد.
معاون شورای فرهنگی اجتماعی زنان اضافه کرد: در حال حاضر آنچه به‌عنوان عدالت اجتماعی در جامعه مطرح است عین بی‌عدالتی است که تحت عنوان عدالت عنوان می‌شود.
وی با اشاره اینکه معنی عدالت جنسیتی کاملاً مشخص است، تصریح کرد: بر اساس عدالت جنسیتی هر جنسی باید سرهای مخصوص خودش قرار بگیرد و مسؤولیتهای مختلف بر اساس ظرفیتهای زن و مرد بر عهده آنها گذاشته شود.
روح‌افزا اظهار کرد: نباید مسؤولیتهایی که بر عهده مرد است بر دوش زنان گذاشته شود و همین‌طور بالعکس آن انجام شود.
وی اعلام کرد: بر اساس عدالت جنسیتی بایستی مسؤولیتهای متفاوتی برای زنان و مردان تعریف شود، مثلاً تأمین مخارج خانواده صریحاً بر عهده مرد است؛ بنابراین باید در مدیریت اجتماعی متناسب با این تکالیف، برنامه‌ریزی صحیحی داشته باشیم.
روح‌افزا ادامه داد: تمام مسؤولیتها در خانواده نباید بر دوش یک نفر باشد و مرد و زن بایستی به‌طور مساوی از این امر منتفع شوند؛ زیرا زمانی که در خانواده آرامش برقرار شود انعکاس آن آرامش در جامعه نیز متجلی خواهد شد.
وی با اشاره اینکه تحقق عدالت جنسیتی در جامعه به موارد مهمی بستگی دارد، افزود: دراین راستا باید قوانین کشور بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری در حوزه زنان و خانواده نوشته شود، قوانینی که در آنها خلاء وجود دارد به‌وسیله قوانین دیگر درصورتی‌که در آنها مشکلی ایجاد نکند، گنجانده شود، همچنین یک سری قوانین بنا به زمان دیگر کاربردی ندارد که باید قوانین جدید و به‌روز جایگزین آنها شود.
روح‌افزا اظهار کرد: مثلاً قوانینی مثل قانون تنظیم خانواده که بنا به نرخ رشد جمعیت در سال ۷۲ به تصویب رسید، در حال حاضر با کمبود زادوولد منافات دارد که باید این قانون حذف و براین اساس بودجه آن برای قوانین دیگر که به نفع خانواده‌ها و جامعه است، هزینه شود. وی با اشاره به اینکه متأسفانه برخی برنامه‌ها ازجمله برنامه جامع در رابطه با بحث زنان و خانواده پس از گذشت چهار سال تا امروز در مجلس اجرایی نشده است، گفت: باید مشکلاتی ازاین‌دست رفع شود. همچنین خلأهای قانونی در کشور که تاکنون به مرحله اجرا نرسیده، به‌درستی اجرا شود و تنها در قالب شعار باقی نماند. منبع: مهر


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۲۷۰
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *